Samen Present in Saxenoord!

21-12-2017

Het is een gezellig geroezemoes van jeugdige stemmen in de grote eetzaal van woonzorgcentrum Saxenoord. Er wordt hard gewerkt aan kerst presentjes voor de bewoners. De kinderen, de trotse pauwen van de weekendschool in Franeker werken samen met deelnemers van de stichting JP van der Bent (georganiseerd door Stichting Present Noord West Friesland). Alles zal op tijd klaar moeten zijn. Zo dadelijk gaan ze de pakjes uitdelen, bij de bewoners thuis. Een mooie kerstgedachte.

Achter elke deur blijkt een nieuwe verrassing. Soms een pepermuntje, een dropje of een paar stukken chocolade. Maar bovenal oudere mensen die geraakt zijn door de aandacht die ze ontvangen. De dankbaarheid is groot en af en toe wordt er zelfs een traantje weggepinkt. “Wat fijn dat jullie dit voor ons doen”, horen we bij elke bezorging. “Volgend jaar maar weer!” Ook de (jonge)deelnemers genieten van deze woorden. Het is fijn om wat voor je medemens te mogen betekenen! Een schaaltje met chocolade wordt uit de koelkast gehaald. “Pak er maar een paar stukjes uit.” En met de mond vol wandelen ze verder naar de volgende voordeur. In afwachting wat er nu weer gebeuren gaat. En misschien….stiekem hopend op nóg een snoepje…..

Tekst en foto’s: Ruth de Jong

Inzending Bruggenbouwer van het jaar

Het bovenstaande project is ingediend als bijzonder verhaal, waarbij bruggen geslagen worden tussen mensen.

Bruggenbouwer inzending 2017