verhuizen zonder busje??

15-02-2019

Verhuizen valt niet mee, zeker niet als je er alleen voor staat en als je als jij en je dochter begeleiding nodig hebben in het dagelijks leven. En wat is het dan mooi dat er een groep mannen komt helpen! Maar wat als de bus niet beschikbaar is!?

Hierbij het verslag van een van de mannen:

Op een donderdagochtend  zijn er 7 mannen aanwezig om de verhuizing te regelen van een moeder en dochter naar een nieuwbouw woning op de plaats van de oude politie school te Harlingen.
Het was buiten spekglad. De sneeuw was gedeeltelijk gesmolten en er was ijs ontstaan. We moesten zorgen dat we buiten niet onderuit gingen. Gang en kamer en slaapkamers staan vol met dozen. Mevrouw heeft alles goed ingepakt. Het busje dat we normaal gebruiken was plotseling naar de garage. Paniek wie heeft er een busje te leen!! Druk overleggen en rondvragen o.a. bij nieuw zuid. Gelukkig konden we een busje lenen van van der Pol Auto verhuur en van Empatec.  Met zoveel verhuizers én 2 busjes en een auto wordt het wel gemakkelijker. Daardoor ging de verhuizing 2x zo snel. Ook konden we een steekwagen lenen van de Bouw Vereniging Harlingen. Daardoor was het verhuizen van de wasmachine van boven naar beneden een fluitje van een cent.  Met voortvarendheid aan de slag . Met de lunch ,verzorgd door de mevrouw die we verhuisden, hadden we alle spullen al bijna over. Nog 2 ritjes en volgens afspraak waren we om 3 uur klaar!
Met dank alle jongens en mannen die zich belangeloos hebben ingezet en de medewerking en samenwerking met de Bouwvereniging, Auto bedrijf van der Pol en een medewerker van Empatec én de hulpverleners van dit gezin!