Vermilion Energy ‘Day of Caring’

12-07-2019

Vermilion Energy organiseert ieder jaar een dag waarop veel medewerkers de hele dag vrijmaken om iets te doen voor de mensen in de omgeving waarin zij werken. Dit heet de Vermilion ‘Day of Caring’ en vond dit jaar plaats op 19 juni jl.  Het was op die woensdag erg stil op het hoofdkantoor van Vermilion Energy in Harlingen. Ongeveer 30 medewerkers trokken er op uit om mee te doen aan de jaarlijkse ‘Day of Caring’.

De groep werd verdeeld in vier kleinere groepen en ging na een gezellige lunch en presentatie van stichting Present aan de slag bij de verschillende projecten:

1. Carport/fietsenhok
  2. Opruimen/ontruimen
  3. Klussen/schilderen
  4. Tuinklus

Carport/fietsenhok

Bij een gezin werd een fietsenhok/carport gebouwd. De fietsen hadden niet meer goed onderdak en het schuurtje was gehavend, verder was er een wens dat ook de auto goed onder dak kon staan met name in de winter. Het resultaat mag er zijn. Het bedrijf heeft extra materialen aangeschaft om de carport te bouwen. De groep heeft hard gewerkt en is zelf een extra middag aan de slag geweest met een paar mensen om het hokje helemaal af te bouwen.

voor

tijdens

na

Opruimen/ontruimen

Soms kun je je door verschillende omstandigheden niet meer je leven op de rit houden en verzand je in spullen die je allemaal wilt bewaren. Dit overkwam een alleenstaande man, die de afgelopen jaren veel meegemaakt heeft, mensen verloren is. Hij wilde vasthouden aan al zijn spullen met als gevolg dat zowel het hele huis, als de voortuin en de achtertuin vol stond. Er werd een grote groep ingezet en in een middag tijd werd er veel werk verzet.

Klussen /Schilderen

Bij een man met een lichamelijke beperking kon deze ploeg mannen veel werk verrichten. Zo is er gesausd en geschilderd en zijn er een aantal klussen uitgevoerd.

Tuinklus

Als je als vrouw alleen komt te staan en je hebt zelf gezondheidsproblemen en het lukt je niet (meer) om je tuin te onderhouden, dan zijn helpende handen meer dan nodig. De groep die hier heeft geholpen hebben van de overwoekerde tuin weer een overzichtelijk geheel gemaakt.

“Ik ben trots op het resultaat dat we samen hebben kunnen bereiken tijdens de Day of Caring, met onze bijdrage hebben we bij vier projecten een handje geholpen en een steuntje in de rug kunnen geven richting de toekomst. De waardering van de mensen is groot en de ontmoetingen hebben mij en mijn collega’s diep geraakt. Dat is precies de reden waarom we dit doen.”  aldus Sophia Ruiter, organisator vanuit Vermilion Energy.

Het was een dag met impact voor zowel de hulpontvangers én de vrijwilligers. Verder was er een prima samenwerking met Vermilion Energy, de Bouwvereniging en het gebiedsteam. Een project via Present maakt écht verschil voor kwetsbare mensen. En brengt verbinding en beweging in de samenleving

Ook een keer als bedrijf ervaren wat het is om je in te zetten voor mensen zonder geld, zonder netwerk en zonder goede gezondheid. Meld je aan als bedrijf

Wil je maatschappelijk ondernemen handen en voeten geven? Lees meer…