verwenmiddag voor vrouwen AZC

22-12-2018

Elk jaar gaan leerlingen van de Friesche Poort Leeuwarden van opleidingen  in december vrijwilligerswerk doen. Zo ook de opleiding voor pedagogisch medewerker kinderopvang. De eerste jaars studenten organiseerden een verwenmiddag voor vrouwen van het AZC. Rond een uur of twee druppelen al gauw groepjes leerlingen, maar ook vrouwen van het AZC binnen. De zaal was prachtig aangekleed en de dames van het AZC hadden het prima voorbereid, er was thee, koffie, limonade en allemaal lekkere koekjes en chocolade op een mooi versierde tafel.

Op de tafels werden allemaal verwenspulletjes uitgestald, gezichtsmaskertjes, handcrème, nagellak, haarkrullers, fohn, krultang, henna etc. Op de achtergrond een muziekje. Al gauw was er over en weer contact.  Alle vrouwen die het wilden werden verwend met een gezichtsmasker, een handmassage en prachtige gelakte nagels.  Een aantal vrouwen van het AZC konden fantastische vlechten, dus al gauw liepen bijna alle leerlingen met prachtig gevlochten haren rond. Ook de henna tattoo’s waren populair. Het was een heel gezellige sfeer, waarbij op een gegeven moment iedereen elkaar mooi maakte.

het was de bedoeling dat er alleen vrouwen zouden komen zonder kinderen, omdat zei een van de vrijwilligers van het AZC dat er ook even tijd is voor zichzelf. Toch waren er wel een aantal kinderen, die wilden natuurlijk ook mooi gemaakt worden met make up, tattoos en nagellak.  Al met al was het een bijzonder ontmoeting met elkaar.