Verhalen

NLdoet 2024

15 maart, een enerverend dagje voor ons als team vandaag! We mochten in opdracht van Stichting Welzijn Nunspeet de NL-doet dag organiseren voor 125 jongeren van het Nuborgh college. We hebben op 19 verschillende locaties een plekje voor ze gevonden waar ze aan de slag konden.

Wij zijn de leerlingen aan wezen moedigen, hebben even een praatje met ze gemaakt en een versnapering gebracht. Helaas redde het tijd-technisch niet om alle projecten te bezoeken, maar het overgrote deel is toch gelukt! Hieronder zie je tekst en foto’s over een paar projecten.

Vier enthousiaste leerlingen zijn met twee groepenbegeleiders en nog een vrijwilliger aan de slag gegaan in de tuin van een mevrouw. Deze tuin was helemaal overwoekerd met onkruid. Hier werd vandaag korte metten meegemaakt door deze harde werkers! Wat een werk hebben ze verzet en wat is de tuin opgeknapt!

Ook met dank aan het #hetvenster waarin een fijne samenwerking lag, er werd door hen voor lekkere broodjes voor de jongeren gezorgd en hard gepoetst binnen bij deze mevrouw!

Ook werden er pannenkoeken gebakken voor de mensen die er tussen de middag kwamen eten.

Op zaterdag 16 maart zijn vrijwilligers van de Ichthusgemeente uit Nunspeet via Present aan de slag geweest. Ze hebben een tuinproject gedaan en hebben bij Seewende pannenkoeken gebakken. Ook op deze plekken is er veel werk verricht en lieten we blijde mensen achter.

Al met al was het een erg geslaagde dag. Voor wie enthousiast is om ook zoiets te doen…je opgeven voor het meehelpen aan een project kan op elk moment!