Smienk maakt bewoners Philadelphia blij!

27-05-2019

Vrijdag 17 mei verscheen er een touringcarbus op de locatie Halfweg van Stichting Philadelphia. 35 werknemers van Smienk trapliften stapten uit en waren zodoende ‘Present’ om te starten met het eerste onderdeel van hun personeelsuitje. Ze zouden een groots project uit gaan voeren.

Tijdens het voorbezoek van het project werd het de coördinator van Stichting Present, Marleen Kragt, meteen duidelijk dat Smienk een bijzonder mooi bedrijf is!
Smienk is een bedrijf voor iedereen. Smienk biedt betaalbare trapliften, dit doen ze door jonge gebruikte trapliften te reviseren en volledig opnieuw op maat te maken. Een onderdeel waar ze bij Smieck trots op zijn!

Al een aantal jaar zet Smienk zich één dag per jaar in voor de ander, maar dit jaar zochten ze naar meer diepgang en zinvolle betekenis en zo zijn ze terecht gekomen bij Stichting Present Nunspeet. Present heeft alle wensen en mogelijkheden verzameld en vrijdag 17 mei was het dus zo ver. De 35 werknemers hebben verschillende klussen gedaan. Ze hebben een nieuw tuinpaadje aangelegd, geverfd en verschillende tuinen aangepakt. Ondertussen waren er mooie contactmomenten met verschillende bewoners, die het maar bijzonder vonden dat de vrijwilligers met zo’n grote bus waren gekomen. Aan het eind van de ochtend zei Eric Smienk: “Het was een waardevolle en boeiende ochtend, waarin we zagen dat de klussen echt hard nodig waren en de ontmoetingen bijzonder waren.”