‘Mijn school is Present’ van start

18-11-2019

Het eerste project van ‘Mijn school is Present’ was een succes. In het kader van burgerschapsvorming hebben de 24 leerlingen van groep 7 van de Immanuëlschool na een introductieles van onze coördinator Marleen Kragt hun handen uit de mouwen gestoken. Gewapend met een vuilniszak en een opraapstok gingen ze eerst als grote groep zwerfvuil opruimen bij de skatebaan. Daarna gingen ze in tweetallen uiteen om bij de sporthal en de sportzaal verder te gaan.

Het leverde veel mooie reacties en dikke duimen op van voorbijgangers en mensen in de buurt. Er kwamen zelfs mensen speciaal naar buiten om ze te bedanken.
De leerlingen zelf vonden het ook heel erg leuk om te doen. Dat blijkt wel uit verschillende uitspraken: ‘Iets goeds doen is echt leuk!’ en ‘Wat makkelijk’ en ‘Ik zie echt een verschil’. De eerste les burgerschapsvorming heeft ze een leuke middag opgeleverd.

Groep 4 heeft deze les burgerschapsvorming op een andere manier vorm gegeven. De kinderen uit deze groep hebben in het kader van ‘Mijn school is Present’ allemaal een schoenendoos versierd en deze vervolgens gevuld met iets lekkers, leuks en praktisch. De dozen zullen gegeven worden aan kinderen in Nunspeet die het goed kunnen gebruiken. Voor dit project is samengewerkt met Stichting Verborgen Armoede Nunspeet. De kinderen hebben er met veel plezier aan gewerkt en waren op deze manier eigenlijk een soort vrijwilliger voor Present.