EHBV-pakket

16 april 2020

Sommige kinderen zijn heel creatief en vinden altijd wel iets te doen, terwijl andere kinderen de structuur van school en het ontmoeten van leeftijdgenootjes juist extra missen. Voor kinderen uit gezinnen die minder te besteden hebben en voor nieuwkomers (statushouders) kan deze tijd extra lastig zijn om door te komen. Zij kunnen wel wat extra’s gebruiken.
Daar willen we iets aan doen. Het liefst zouden we een spelletjesmiddag organiseren waar iedereen samen kan spelen… helaas dat kan nu niet. Door een pakket te maken kunnen deze kinderen door jou tóch (samen)spelen.
Via Present kun jij – bijvoorbeeld met je gezin, vrienden of kring – een pakket samenstellen.
Ook kun jij – als hulpverlener – een gezin bij ons aanmelden om een pakket te ontvangen.

Hoe en wanneer?

Bij pakketten voor kinderen uit gezinnen uit Nunspeet, krijg je van ons de naam, leeftijd en interesses door. Je mag dit pakket zélf (en op een moment dat je via ons hebt afgesproken) afgeven bij de voordeur van het gezin (denk aan het houden van afstand!).

Voor zo’n pakket kun je een (schoenen-)doos vullen met allerlei spulletjes, waar kinderen zich mee kunnen vermaken, alleen of samen. Het hoeven geen nieuwe spulletjes te zijn, je kan namelijk wat eigen speelgoed cadeau doen. Denk aan een spelletje, een legpuzzel, een springtouw, een voetbal, een volleybal, verf, kleurpotloden, een kleurboek, een puzzelboekje, een stripboek, een prentenboek, een kinderboek, tijdschriften, etc. Tweedehands knuffels kunnen helaas niet gegeven worden. Wil je toch graag nieuwe spulletjes kopen, dan hebben wij als richtlijn om niet meer dan ongeveer 10 tot 25 euro daaraan te besteden.

Wil jij je aanmelden voor het samenstellen van een Eerste-Hulp-Bij-Vervelingpakket? Vul dan dit formulier in.
Of wil je als hulpverlener een gezin aanmelden om een pakket te ontvangen? Vul dan dit formulier voor een sociale hulpvraag in.
Wil je eerst meer informatie? Bel of app dan naar Marleen Kragt (coördinator): 06-46110116.