Afsluitende bruggenbouwerslunch

Alle bruggenbouwers van het jaar.

Op de ‘nationale vrijwilligersdag’ op  7 december vierden we het kadootje (of presentje) van de ander zien, de ander ontmoeten en vooral de ontdekking dat het zoveel mooier is om te geven dan te ontvangen!

Met een lunch sloten we ons ‘bruggenbouwersjaar’ af, waarbij alle bruggenbouwers en het operationele team en bestuur van Present aanwezig waren. Tijdens dit samenzijn werd voor de laatste keer de bokaal overhandigd, dit keer aan Jako van Veen; hij ontving hem uit handen van de achtste bruggenbouwer van de maand, Jan van Unen van de Lions Club Nunspeet, en van Marleen Kragt.

Marleen deed met alle aanwezigen een spel, waarbij ze als richtlijn vooraf alleen zei: ‘Win zoveel u kunt’. Het gevolg was dat de teams eerst ieder voor zich probeerde om zoveel mogelijk punten te halen. Maar uiteindelijk bleek dat je alleen SAMEN, door een goede samenwerking en een goed overleg, verder komt. Een les die we kunnen onthouden in ons werk als Stichting in samenwerking met alle vrijwilligers van Nunspeet. Op die manier is iedereen een bruggenbouwer in de samenleving.