Dit is Present

Dit zijn wij

Op veel plekken in Nederland zijn we Present. We hebben tientallen lokale stichtingen, zo ook in Nunspeet. Al vele vrijwilligers vonden via ons hun weg naar kortdurende projecten in hun eigen buurt of regio. Hun werk vormt een welkome aanvulling op de bestaande professionele hulpverlening. Daarbij is zo’n project doorgaans voor de hulpgever en de ontvanger verrijkend.

Via Present Nunspeet komen we bij vele mensen over de vloer. Tal van vrijwilligers gaan via ons voor een dag of dagdeel aan de slag. Opruimen, schoonmaken, schilderen of gewoon een bakje koffie en een luisterend oor. Het kan allemaal via Present.

Kantoor

Als Present Nunspeet maken we deel uit van een landelijk netwerk. Het kantoor van Present Nederland met enkele betaalde krachten en vrijwilligers staat in Amersfoort.
Veel mensen zijn Present in Nunspeet en overal in Nederland. We hebben ook een lokaal team en bestuur voor Present Nunspeet. Hieronder lees je wie we zijn en waar je ons voor kunt bellen of mailen. Het team van Present Nunspeet bestaat uit:

Groepenbegeleiders

Hieronder kun je kort kennismaken met onze Groepenbegeleiders.

Wendy Vlak

Groepenbegeleider

Henk Graafland

Groepenbegeleider

“Vanuit het prachtige Elspeet geniet ik vooral van het contact met mijn vijf kinderen en negen kleinkinderen. Mijn jongste kleindochter is net geboren en mijn oudste kleinzoon is al in de twintig.
Voor mijn pensioen heb ik veel uiteenlopend werk gedaan: variërend van bouwkundige, zelfstandig financieel adviseur tot begeleider bij het Leger des Heils. De rode lijn in mijn loopbaan is het contact met verschillende mensen. Dat heeft mij altijd geïnspireerd. Nu wil ik als vrijwilliger iets betekenen voor anderen. Dat is fijn om te doen en ik kan mijzelf daardoor blijven ontwikkelen.”

Hieronder kun je kort kennismaken met onze bestuursleden.

Elionora Schravendeel

Voorzitter

“Ik ben echtgenote, moeder en oma. In 2021 zijn wij in Nunspeet komen wonen vanuit de Randstad. Wat kunnen we hier genieten van de prachtige bossen en heidevelden, de zandverstuivingen! Ik heb 25 jaar in het voortgezet onderwijs gewerkt in Rotterdam en omgeving, als docent Frans en later ook in andere functies. Na onze verhuizing ben ik op zoek gegaan naar een plek waar ik mezelf kan inzetten voor andere mensen en voor mijn nieuwe woonplaats. Bij Present heb ik een mooi plekje gevonden. Een plek waar mensen elkaar ontmoeten, van elkaar leren, met elkaar aan de samenleving bouwen en van Nunspeet een fijn dorp maken voor iedereen.”

Geerlof van Loo

Penningmeester

“Graag wil ik een bijdrage leveren aan Stichting Present Nunspeet. Een stichting die een brug mag slaan tussen mensen die hulp nodig hebben en hen die graag die hulp willen bieden. Geweldig dat zoveel mensen zich vrijwillig inzetten om een ander tot een hand en een voet te zijn. We hopen zo samen het verschil te mogen maken en er voor iedereen te zijn. ”

Ronald de Rooij

Algemeen bestuurslid

“Verbinden is een belangrijke kernwaarde voor mij en verbinden is datgene wat Stichting Present Nunspeet doet. Verbinder zijn in de samenleving en mensen die iets kunnen geven verbinden met mensen die iets nodig hebben daar staat Present Nunspeet voor. Geweldig dat we ook in Nunspeet een actieve stichting hebben die Nunspeet in beweging brengt en bouwt aan het vanzelfsprekend maken dat we er voor elkaar mogen zijn en elkaar mogen zien! Dat is waar ik me graag als bestuurslid voor wil inzetten en wil helpen die verbindingen te maken en te onderhouden. Met mijn vrouw en onze 2 heerlijke dochters wonen we in het fantastische Nunspeet. In 2005 zijn we “geëmigreerd” vanuit Amstelveen en we hebben nog geen moment spijt van gehad. Inmiddels ben ik 30 jaar een gedreven ondernemer in de financiële dienstverlening en verzekeringen met een sociaal hart. Heerlijk om als bestuurslid ondersteunend te mogen zijn aan het geweldig team van Stichting Present Nunspeet. ”

Eelkje Bikker

Algemeen bestuurslid

Mijn eerste kennismaking met Stichting Present was een paar jaar geleden, toen ik met mensen uit mijn kerkelijke gemeente meewerkte aan NL-doet. Het was een hele leuke dag, voor de mensen met wie we onder andere pannenkoeken gingen bakken, maar ook voor mezelf en mijn gemeenteleden. Het was fijn om nieuwe mensen te ontmoeten en samen plezier te maken met heel gewone activiteiten. Ik ondervond toen dat de manier van werken van Stichting Present praktisch, laagdrempelig en concreet is. Stichting Present laat hiermee zien dat vrijwel iedereen iets bij kan dragen en dat het twee kanten opwerkt. Je ontvangt en leert zelf ook weer zoveel. Ik vind het een mooie kans om daar, als bestuurslid, aan mee te mogen werken.

Contact

Wil je graag in contact komen met een van onze bestuurders? Neem gerust contact met ons op.