Voor vrijwilligers

Een brug slaan tussen mensen die iets te bieden hebben en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Dat is de missie van Present! Als makelaar in vrijwilligerswerk bieden wij de mogelijkheid om je als groep of individu in je eigen woonplaats in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, slechte gezondheid of sociaal isolement.

In 1 dag komt er echt iets van de grond

Je kunt je eenmalig inzetten, op projectbasis, waardoor je met elkaar een zinvolle en goed bestede dag beleeft. Maar ook als jouw groep zich regelmatig voor een ander in Nunspeet wil inzetten, kunnen jullie je aanmelden. Het doel van Present is om een beweging op gang te brengen in de samenleving waarbij steeds meer mensen het vanzelfsprekend vinden om naar elkaar om te zien. En dat werkt, want met een Present-project komt er in één dag echt iets van de grond en ontstaan er ontmoetingen van blijvende waarde!

Vrijwilligerswerk via Present: zinvol én effectief

Bij Present begint het allemaal bij het aanbod van de groep vrijwilligers. Jullie agenda en mogelijkheden staan centraal. Of je nu graag praktisch aan de slag gaat of de ontmoeting belangrijker vindt: Present gaat op zoek naar een passend project. Door onze nauwe samenwerking met professionele welzijns- en hulpverleningsorganisaties hebben wij een goed beeld van de maatschappelijke problematiek – zelfs achter gesloten voordeuren. Jullie aanbod koppelen wij aan hulpvragen van cliënten die de hulpverleners bij ons indienen. Door op deze manier samen te werken bereiken we de meest kwetsbare groepen van de Nunspeetse samenleving. En omdat we projecten willen organiseren die gebaseerd zijn op jullie interesses, kennis en kunde, selecteren wij hulpvragen waarbij jullie inzet zinvol én effectief is.

Doe ook mee!

Dus, wil jij met jouw team, afdeling, kring, familie of vriendengroep “present zijn” in Nunspeet? Klik hier om direct aan te melden!

Of lees meer over meedoen als bedrijf, gezin, kerkschool of ander netwerk.