Meedoen als bedrijf

Wilt u Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) handen en voeten geven? Of wilt u Maatschappelijk Betrokken Ondernemen (MBO)? Dan is een samenwerking met Present Nunspeet de overweging waard. Present kan u helpen om impact te hebben in de lokale samenleving waar uw bedrijf is gevestigd. Deelname levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf. Collega’s werken met elkaar in een heel andere setting. Teambuilding op zijn best!

Deelname aan het lokale vrijwilligerswerk kan op de volgende manier:

Maatschappelijk personeelsuitje of teambuilding

Present Nunspeet organiseert zowel maatschappelijk verantwoorde personeelsuitjes als speciale praktische teambuildingsactiviteiten die echt een verschil maken voor kwetsbare mensen. Daarmee verbindt u niet alleen uw personeel onderling, u maakt ook verbinding met thema’s en hulporganisaties in uw regio. Samen gaat u het gevecht aan tegen zowel lokale armoede en eenzaamheid als uw met uw eigen vooroordelen. Uitgangspunt is de aanwezige kennis, kunde en wensen binnen uw organisatie. Op basis daarvan gaat Present Nunspeet op zoek naar een passend project met impact. Bijvoorbeeld:
– Met een groep collega’s de woonkamer opknappen van een alleenstaande moeder
– Een team dat pannenkoeken bakt met mensen met een beperking
– Een afdeling die samen met een groep alleenstaande ouderen de dierentuin bezoekt
In samenspraak met uw wensen verzorgen wij een dag of dagdeel. Vervolgens nemen we de complete organisatie voor onze rekening. Kortom: iets heel anders als paintballen of kleiduiven schieten maar wel met impact op zowel uw mensen als de hulpontvangers.  Meer info voor een project op maat?  Neem contact op met ons.

Investering

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) via een personeelsuitje en teambuilding vraagt al met al veel van alle betrokkenen. Het moet dan ook zorgvuldig georganiseerd worden in nauw overleg met hulpverleners en hulpvragers. Het is dus niet geheel gratis. Dat is immers geen enkel bedrijfsevenement? Wij werken voor kwetsbare groepen die zelf niets hebben. Daarom brengen wij de organisatie, begeleiding en het verbruik van materialen bij u in rekening. Dit doen wij slechts tegen kostprijs.

Partners van Present in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Verschillende ondernemers gingen u voor en raakten tijdens het project steeds meer overtuigd. kijk naar onderstaande filmpjes voor een impressie:

Waarom is Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) een kwestie van Present zijn? Present en bedrijven (algemeen)

Software gigant AFAS uit Leusden heeft de smaak te pakken na dit bijzondere project: Present en Afas met dank aan het KANS-fonds

Ervaringen van plaatselijke ondernemers

• Bestratingsbedrijf A. v.d. Berg & Zn B.V. heeft al twee keer een waardevole bijdrage geleverd aan een Present-project. Ze hebben in 2013 mensen en materieel beschikbaar gesteld om bij Klein Rhijnvis een terras aan te leggen, zodat de bewoners fijn buiten kunnen zitten. In 2014 hebben ze op een professionele manier een aantal bestratingsklussen uitgevoerd bij zorgboerderij de Paradijsvogel. Daardoor zijn de moestuin en de paardenbak beter bereikbaar.
  • Tien mensen van de financiële afdeling van het Nunspeetse bedrijf Shimano hadden zich bij Present gemeld voor een teamactiviteit en gingen op 18 mei 2016 aan de slag. Niet iedereen van de groep sprak Nederlands, en voor het eerst moest de coördinator een groep in het Engels toespreken. De ontvangst bij de Zorgboerderij Zorg & Ondersteuning te Nunspeet was hartelijk, en het weer werkte mee. Er werd veel gedaan: de vrijwilligers legden dakplaten op een kas in aanbouw, maaiden gras, wiedden onkruid, verfden de binnenkant van de winkel, hakten hout en schuurden een paar banken. Na afloop was er een lunch, die erg goed smaakte.