#Nietalleen in crisistijd

Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus kunnen veel mensen de komende tijd niet deelnemen aan het sociale leven. Toch kun je wat betekenen voor een ander. Stichting Present roept op om te zien naar de kwetsbare medemens. Via Present kun je hulp aanbieden en koppelen wij je aan iemand die jouw hulp goed kan gebruiken.

Het zijn bijzondere tijden. Het gewone leven staat op zijn kop. Het is een spannende tijd, maar ook een tijd waarin er veel mogelijkheden zijn nu onze agenda’s leeg zijn. Voor mensen die ziek zijn of oud, worden de mogelijkheden juist beperkter. De spaarzame bezoekjes van een enkel familielid of hulpverleners en het bezoek aan de supermarkt, dagbesteding of wijkinitiatief kunnen geen doorgang vinden.

Normaal organiseert stichting Present ontmoetingen tussen groepen vrijwilligers en medemensen die hulp kunnen gebruiken. Vanwege de richtlijnen van het RIVM is ontmoeting met deze vaak kwetsbare groep geen optie. We merken dat er veel mensen zijn die iets willen doen voor een ander, juist in deze tijd. Live ontmoetingen tussen mensen tot stand brengen, heeft normaal onze grootste prioriteit, maar helaas is dit nu niet haalbaar. Gelukkig leven we in een tijd waarin de digitale mogelijkheden groot zijn. Stichting Present denkt dan ook dat er genoeg andere opties zijn om een ander te helpen en te laten weten dat je aan hem of haar denkt. Landelijk is de website www.nietalleen.nl in het leven geroepen. Via #nietalleen zullen wij regelmatig updates plaatsen van de mogelijkheden om je vrijwillig in te zetten.

Meld je aan

We roepen je op om er voor kwetsbare mensen te zijn. We kijken hierbij naar jouw beschikbaarheid en mogelijkheden. Wil je ook een boodschap doen of iemand opvrolijken met bloemen of een kaart? Of heb je een ander goed idee? Meld je aan via het aanmeldformulier. Na het invullen, nemen we zo snel mogelijk contact met je op.