Broekhuis bedrijvennetwerker Present

24 februari 2020

Met een aanstelling van een bedrijvennetwerker bij Stichting Present wil Present zich op de kaart zetten bij bedrijven in Nunspeet. De bedrijvennetwerker Hank  Broekhuis gaat met bedrijven in gesprek om te kijken hoe ze zich maatschappelijk verantwoord kunnen inzetten. Na de start van het nieuwe jaar is Hank nu volop aan de slag met zijn missie: Present meer zichtbaar maken bij de Nunspeetse ondernemers.

Present wil een beweging tot stand brengen dat steeds meer Nunspeters naar een ander omzien. ,,Het is iets dat de hele maatschappij aangaat; men is in de huidige samenleving steeds meer op zichzelf aangewezen, maar niet iedereen kan daarmee uit de voeten. Het is spannend, maar ook heel mooi om bijvoorbeeld in je eigen wijk wat meer oog te krijgen voor wat er achter de voordeur speelt.

De functie van bedrijvennetwerker bij Present is nieuw leven in geblazen om meer samenwerkingen te realiseren en voor de ondernemer duidelijker te maken wat Present allemaal doet. Dat is Hank op het lijf geschreven: hij woont al jaren in Nunspeet en kent de wegen naar diverse ondernemers. “Het werken met ondernemers en tegelijkertijd iets doen voor de samenleving, dat is zó mooi!”

Present hoopt dat ondernemers de stichting steeds meer weten te vinden. Dat kunnen bedrijven zijn die iets maatschappelijks willen doen als teambuilding, maar kan ook door financiële steun te geven. Als je vrijwilligerswerk doet dat echt bij je past, doe je het met plezier en wil je het ook vaker doen. Wij zoeken echt zo’n match op.”

Maatschappelijk personeelsuitje of teambuilding Present Nunspeet organiseert zowel maatschappelijk verantwoorde personeelsuitjes als speciale praktische teambuildingsactiviteiten die echt een verschil maken voor kwetsbare mensen. Daarmee verbindt de ondernemer niet alleen het  personeel onderling, zij maken ook verbinding met thema’s en hulporganisaties in Nunspeet. Samen gaat u het gevecht aan tegen zowel lokale armoede en eenzaamheid als uw met uw eigen vooroordelen. Uitgangspunt is de aanwezige kennis, kunde en wensen binnen de organisatie. Op basis daarvan gaat Present Nunspeet op zoek naar een passend project met impact. Bijvoorbeeld:
– Met een groep collega’s de woonkamer opknappen van een alleenstaande moeder
– Een team dat pannenkoeken bakt met mensen met een beperking
– Een afdeling die samen met een groep alleenstaande ouderen de dierentuin bezoekt
In samenspraak verzorgt Present een dag of dagdeel. Vervolgens nemen zij de complete organisatie voor hun rekening. Kortom: iets heel anders als paintballen of kleiduiven schieten, maar wel met impact op zowel de werknemers als de hulpontvangers. Aanmelden is simpel, dat kan hier. Nog meer informatie kan je hier vinden.