Waardevolle ontmoeting

28 september 2021

Na ongeveer anderhalf jaar is het weer mogelijk om de draad van allerlei dingen op te pakken. Zo moest de fractie van Gemeentebelang Nunspeet anderhalf jaar wachten om een project te kunnen doen voor Present Nunspeet. En was het destijds geplande project bij Het Welgelegenhuis het eerste project wat in verband met corona geannuleerd moest worden. Op 24 september was het moment dat het voor beiden door kon gaan. En dat moest gevierd worden!

De mannen en vrouwen van Gemeentebelang haalden een groep bewoners van Het Welgelegenhuis op. Ze zouden samen op stap gaan. Er waren genoeg mensen om rolstoelen te duwen, anderen liepen gewoon mee. Samen zijn ze naar het IJscafé gewandeld, daar werd getrakteerd op wat lekkers. Tijdens het genieten van het lekkers was er ruimschoots de gelegenheid om gezellig met elkaar te praten. Het was een mooie ontmoeting. De bewoners hebben er van genoten en de fractiemedewerkers merkten dat de nieuwe leus van Present ook nu van toepassing was:

‘Je kan overal omzien naar elkaar’

Nadat de bewoners weer terug waren gebracht, was er nog een actie die aan dit project gekoppeld was. Lang geleden had Present het ‘stokje doorgeven’ geïntroduceerd. Het stokje is een estafette stokje. Een groep ontvangt het stokje en geeft het na het doen van een project door aan een andere groep. Op die manier wordt het werk van Present doorgegeven aan nieuwe groepen. Dus degene die het stokje krijgt, vraagt weer een nieuwe groep om het stokje aan door te geven. Zo komen er steeds weer nieuwe groepen met het werk van Present in aanraking.

Dit keer gaf de groep van Gemeentebelang Nunspeet het stokje door aan Fernand Dijkgraaf van Straathoekwerk. We kunnen nu dus uitzien naar het moment dat er een groep van Straathoekwerk aan de slag gaat met een project voor Present.

[sb-custom-gallery]