Langer Thuis in Huis lanceert oppepper voor senioren

4 mei 2020

Naar aanleiding van onze laatste nieuwsbrief kregen we een mail van Smienktrapliften, waarin ze ons vertelden over hun initiatief vanuit hun Platform Langer Thuis in Huis. Ze willen daarmee met name senioren ondersteunen in deze lastige tijd. Omdat dit initiatief aansluit bij #nietalleen, vermelden we het hier.

Met persoonlijke en verrassende email gaat het platform verveling tegen en stimuleert een gevoel van verbondenheid.

Senioren worden dubbel geraakt door de coronacrisis. Niet alleen is het virus voor hen het meest gevaarlijk, maar ook zijn ze nog verder geïsoleerd van hun omgeving. Familie en vrienden mogen niet op bezoek komen en dagbestedingen zijn gesloten. Om de eenzaamheid en verveling te doorbreken biedt informatieplatform Langer Thuis in Huis een gratis wekelijkse nieuwsbrief voor senioren, genaamd “de wekelijkse Doorkomer”.

Wekelijks een persoonlijke bericht in de inbox vol met informatie over leuke dingen om thuis te doen, nostalgie en bemoedigende boodschappen. En altijd een verrassende video. Van video’s met dansende paarden tot een publiekslezing van een hoogleraar Geesteswetenschappen over het verband tussen de romantiek en nationalisme, van alles passeert de revue.
De nieuwsbrief is erop gericht om thuiszittende senioren elke ochtend te verrassen en te inspireren om in deze lastige tijd iets moois van de dag te maken. Met het persoonlijke en vrolijke karakter van de emails bezorgt Langer Thuis in Huis senioren elke ochtend een glimlach.
De nieuwsbrief is afgelopen week gelanceerd en heeft nu al meer dan 350  lezers.

Wie zich wil inschrijven voor de Wekelijkse Doorkomer kan dat doen via www.langerthuisinhuis.nl . Het is gratis. Uitschrijven kan elk moment.