Maatschappelijke Diensttijd (MDT) onderwijs

16 november 2020

Samenwerken met diverse partijen is één van de krachten van Stichting Present Nunspeet. Samenwerken om jongeren in beweging te zetten is ook een van de speerpunten. Op dit moment zijn wij bezig met uitzoeken of wij een project maatschappelijke diensttijd onderwijs kunnen gaan implementeren in de Regio Noord Veluwe. We zoeken daarvoor contact met scholen en andere partijen om te kijken wat er mogelijk is.

MDT onderwijs is een MDT-vorm waarbij jongeren als onderdeel van hun onderwijsprogramma er voor kiezen om minimaal 80 uur in 6 maanden MDT te doen. Stichting Present zorgt voor de inhoud en de uitvoering van het programma. Een ideale manier om jongeren kennis te laten maken met verschillende vormen van vrijwilligerswerk, en om ze in aanraking te laten komen met verschillende vormen van maatschappelijke betrokkenheid. We hopen een basis te kunnen gaan creëren om hierin te gaan samenwerken.

Wilt u meer weten? Neem contact op met een van de coördinatoren, wij vertellen er graag meer over.