Jongeren aan de slag

21 februari 2022

Wat doe je als een stage in het buitenland niet door kon gaan, een stage in het kader van een module transculturele zorg aan een verpleegkunde opleiding? Een alternatief bedenken…en dat vonden vier meiden bij ons. Ze zijn als trainees van Jong Present bij ons aan de slag gegaan en zoeken op deze manier binnen Nederland contact met andere culturen. Daarom zullen zij zich inzetten bij de vluchtelingen in de Mallejan in Vierhouten, en een bijdrage gaan leveren aan ons statushoudersproject en aan diverse andere multiculturele projecten in Nunspeet.

En verder…
Sinds januari zijn er 22 jongeren gestart (tussen de 14 en 21 jaar) met het MDT Xperience. Deze jongeren gaan komende zomer een werkreis maken naar Oost-Europa om daar mensen te helpen. Maar om meer uit deze reis te halen, doen ze nu mee aan dit MDT-traject.
Tijdens dit traject zijn ze bezig met persoonsontwikkeling en doen ze verschillende sociale en praktische projecten.
Zo zijn ze in de kerstvakantie als vrijwilligers actief geweest bij de noodopvang in de Mallejan. Ze hebben daar een lichtjeswandeling georganiseerd en oliebollen gebakken, later in de maand hebben ze een pitch- en presenteertraining gehad en in de voorjaarsvakantie gaan ze meerdere projecten achter de voordeur doen.