Veluvine helpt Present

23 januari 2019

Stichting Present Nunspeet heeft een mooie bijdrage ontvangen voor haar werk. In december is er een kerstpakketten markt gehouden in de Veluvine. De Veluvine had Stichting Present uitgenodigd om op deze markt aanwezig te zijn. Tijdens deze markt waren verschillende organisaties aanwezig om de munten die ze hadden gekregen te verzilveren. Ook was het mogelijk om een deel af te geven aan Stichting Present. Hier werd goed gebruik van gemaakt en het leverde daardoor het mooie bedrag op van €237,50.

Present Nunspeet heeft sinds de oprichting in 2011 een goede naamsbekendheid opgebouwd binnen de lokale samenleving. Vele honderden vrijwilligers hebben zich reeds voor Present ingezet en mensen geholpen die zelf door omstandigheden niet in staat zijn om bepaalde praktische klussen te doen. Denk hierbij aan een schildersklus, het opruimen van een woning, het opknappen van een tuin of het uitvoeren van een noodzakelijke verhuizing. Projecten van Present kunnen voor gemeenschappen oefenplaatsen zijn waar gewerkt wordt aan bewustwording en ontwikkeling van vaardigheden van de leden. Voorbeelden zijn diaconaal leren (bij kerken), burgerschapsvorming (scholen), sociale opvoeding (gezinnen) en maatschappelijk betrokken ondernemen en teambuilding (bedrijven). Het geld wat we nu hebben gekregen, kunnen we hier goed voor gebruiken.