Jong Present

Eind 2018 begonnen we met het werven van trainees met onderstaande informatie:

“De overheid heeft besloten een maatschappelijke diensttijd (MDT) in te stellen. Vanaf september 2018 is er een proeftuin gestart om deze MDT in te vullen en te onderzoeken. Stichting Present is één van de MDT-partners die vanaf dit najaar aan de slag gaat met de MDT onder de naam Jong Present.

Jongeren tussen de 15 en 30 jaar wordt een unieke kans geboden. Ze gaan aan de slag in en voor de samenleving en tegelijkertijd ontdekken en ontwikkelen ze hun kwaliteiten en talenten.

In het traineeship krijgen ze kansen om waardevolle werkervaring op te doen en aan hun professionele netwerk te bouwen.

Present zet haar netwerk, werkwijze en expertise speciaal voor jongeren in om aan de slag te gaan voor en met kwetsbare mensen. Er wordt geleerd te werken in teamverband en te ondersteunen bij complexe hulptrajecten. Daarnaast krijgen ze niet alleen een breder beeld van de Nederlandse samenleving, maar ook van de grote maatschappelijke vraagstukken. Kortom een mooie kans op verrijkende werkervaring die voor werkgevers een grote plus vormt.

Meer informatie over Jong Present vind je bij ‘Meedoen als trainee bij Jong Present‘. Ben je geïnteresseerd en wil je weten wat Jong Present in Nunspeet jou kan brengen? Neem dan contact met ons op via info@presentnunspeet.nl of bel 06-46110116.”

Inmiddels is duidelijke wat een jaar Maatschappelijke Diensttijd (16-30 jaar) aan Present èn aan de jongeren zelf heeft opgeleverd (zie foto’s). Het zijn bijzondere resultaten die we van tevoren niet hadden verwacht.