Present 10 jaar

Present Nunspeet 10 jaar actief en verbindend

Op 31 maart 2021 bestaat Present Nunspeet 10 jaar. Dit jubileum wil de stichting aangrijpen om een impuls te geven aan het werk van Present in Nunspeet door nieuwe ontmoetingen te creëren tussen weerbaar en kwetsbaar. Ook zal de stichting de tijd nemen om de vaste vrijwilligers, sponsors en betrokkenen te bedanken voor de toegevoegde waarde die men heeft mogen bieden in de afgelopen jaren. Op 31 maart zal ze beginnen met een heerlijke verrassing voor netwerkpartners.

Present koppelt groepen vrijwilligers aan mensen met een hulpvraag. In Nunspeet wonen mensen die leven in armoede, met een slechte gezondheid of die nauwelijks netwerk hebben. De groepen vrijwilligers worden ingezet om deze mensen te helpen met klussen in huis of tuin of om een activiteit met hen te ondernemen zoals wandelen, een uitje of spelletjes doen. De intentie van Present is dat niet alleen een huis of tuin opgeruimd wordt, maar dat door de ontmoetingen tussen mensen die elkaar anders nooit waren tegengekomen, een beweging ontstaat waarin mensen meer en meer naar elkaar om gaan zien.

Een overzicht van onze activiteiten:

31 maart 2021: wij hebben getrakteerd! Taarten en gebakjes zijn uitgedeeld aan mensen met wie wij samenwerken.
Mei 2021: de lancering van onze wensmail, zie hierboven. Attendeer anderen op de mogelijkheid om een wens in te dienen!
September 2021: uitvoering van 10 wensprojecten. Wilt u als groep een project uitvoeren? Meld u dan aan!
31 maart 2022: afsluiting met multicultureel popup restaurant HIBA. Save the date!