10 jaar Present-projecten in uitvoering

4 oktober 2021

Opnieuw zijn er mensen blij gemaakt in het kader van 10 jaar Present.
De ene groep, onze trainee Gideon met zijn gemotiveerde vriendengroep, ging aan de slag bij een mevrouw uit Eritrea die hier pas is komen wonen met twee jonge kinderen. Haar met onkruid en zevenblad overwoekerde voortuin werd aangepakt, is gewied en omgespit.
Als dank kreeg de groep Eritrees eten en een koffieritueel aangeboden. Door deze ontmoeting is er behalve hulp bieden ook kennis gemaakt met een andere cultuur.

De andere groep, vier vrijwilligers van VV Nunspeet, heeft bij een mevrouw een bewerkelijke tuin bij haar appartement aangepakt. Het was een tuin met een smal pad en veel groen. Het terras was erg klein. Doordat mevrouw de tuin niet zelf kan bijhouden, raakte het verwilderd en verwaarloosd. Aan het eind was de tuin helemaal ‘groenvrij’ (zie foto), zodat het op een later moment bestraat kan worden. Er is een vijver weggehaald, inclusief de kikkers en een goudvis. Eén van de vrijwilligers voegde hieraan toe: “Ik voel me meer thuis op het droge”. 😉 De mevrouw was erg blij met het resultaat, wat erg veel voldoening geeft.

[sb-custom-gallery]