Verhalen

50 jongeren zijn present

Eigenlijk was het plan dat deze groep van 50 jongeren uit de omgeving van IJsselmuiden afgelopen vrijdag (3 juli) met de bus zouden vertrekken naar Oekraïne om daar een week te gaan bouwen aan een dagcentrum en om bij lokale mensen thuis te gaan klussen. Een deel van de groep zou mee helpen met de kinderanimatie. Maar … toen gooide corona roet in het eten en konden deze plannen niet doorgaan!

Bij de pakken neerzitten zou deze groep niet gaan doen, dus hebben ze zich aangemeld bij Stichting Present. Present Nunspeet en Kampen zijn een samenwerking aangegaan om projecten op te pakken in Kampen en Nunspeet. Zaterdagochtend 4 juli zijn er 9 projecten uitgevoerd. Zo waren er onder andere verschillende tuinprojecten, zowel in de Dorpstuin in Nunspeet als de in stadstuin in Kampen.

Ook op een privéadres is er hard gewerkt aan een tuinproject. Een groepje heeft de tuin onkruid vrij gemaakt en een schutting geplaatst. Dat was een pittige klus, die niet in de geplande tijd af kwam, maar de groep was bereid om langer te blijven, zodat de schutting uiteindelijk toch stond. Mevrouw was zeer dankbaar en had voor alle vrijwilligers een lekkere verrassing.

Ergens anders werd een stukje tuin betegeld. Het was teveel werk om in één ochtend af te krijgen, een andere groep komt het een keer afmaken.

In de tuin van iemand anders werden het onkruid en de lastige frambozenstruiken te verwijderen. Bij dezelfde persoon  is ook de gang geschilderd.

Er is ook geschilderd bij Philadelphia.

Behalve praktische projecten was er ook een sociaal project. Er is gezongen bij de ouderen in de Margretha en bij Oosterlandenhof.

Het was een fantastische morgen waarin deze jongeren hebben ervaren hoe het is om je kwetsbaar op te stellen en hoe mooi en makkelijk het is om iets te doen voor een ander!