Verhalen

Actie door ‘Petraschool Present’

In het afgelopen jaar heeft de Petraschool gedurende het schooljaar gewerkt naar aanleiding van ‘Mijn school is Present’. Bij de start met Marleen Kragt dachten de leerlingen in een les over burgerschapsvorming na over de vraag ‘Wie ben je en wie mag je zijn in Nunspeet’ en ‘Wat kun jij betekenen voor een ander, hoe klein of jong je nog bent’. De leerlingen hebben hun ideeën daarna in praktijk gebracht door verschillende activiteiten uit te voeren. Zo heeft bijvoorbeeld een klas bij EBC-zorg in de tuin gewerkt en weer een andere klas heeft samen gevoetbald met vluchtelingkinderen die in de noodopvang in Vierhouten verbleven. Groep 5 is heeft op een middag spelletjes gedaan met bewoners van de Bunterhoek en hadden zelfgemaakte prijsjes voor de winnaars meegenomen. Het zijn ervaringen die de leerlingen nooit meer vergeten, ervaringen waarbij ze merkten dat zowel zij, als de mensen bij wie ze waren, ervan genoten.

In combinatie met dankdag heeft de Petraschool dit project afgesloten De kinderen zijn zelf in actie gekomen voor Stichting Present, om zo een bijdrage te leveren voor Stichting Present om prachtige werk wat ze doen, te kunnen voortzetten. Hiermee werden de kinderen uitgedaagd om dat wat ze geleerd hadden in de praktijk te brengen. Een paar voorbeelden van acties die de kinderen gedaan hebben, zijn: stoepen vegen, glaswerk voor de oude buurvrouw weg brengen en boodschappen doen voor opa. De actie leverde het mooie bedrag van €874,- op!