Verhalen

Project in de hitte

Wat was het warm daar in het kleintje tuintje van K! Hij is bewoner van Interakt Contour en vond het fijn dat wij hem kwamen helpen in zijn tuin. Zijn begeleider had gereedschap neergezet, inclusief een tas met handdoeken zodat wij het zweet van onze hoofden konden deppen. Het was de warmste dag van een hittegolf.

Na de koffie, vergezeld door heerlijke dolmas die gemaakt was door één van onze vaste groepsleden, zijn wij ijverig van start gegaan. Er werden wilde aardbeien weggehaald, mos tussen de tegels weggeschraapt, en het grind werd zorgvuldig gezeefd. K heeft verteld over zijn leven als ´buitenlander´ in Friesland en er werd gesproken over het verschil tussen een taal en een dialect. We zijn allemaal wat wijzer geworden over de verschillende culturen waar wij in gewoond hebben.

Het was een gezellig en praktisch bezoek, met een zichtbaar dankbare K die blij verkondigde dat hij dit weekend niet op stap zou gaan, maar zou gaan genieten van zijn tuintje.
Op naar het volgende project!