Verhalen

Projecten bij jongeren in De Mallejan

Vanaf september 2023 hebben er veel vrijwilligers zich via Present Nunspeet ingezet voor de jongeren die in De Mallejan worden opgevangen. Het begon met het inzamelen van kleding e.d. voor de jongeren. Er is inmiddels zo overweldigend veel kleding binnen gekomen, dat er inmiddels een kledingstop is. Toen de jongeren eenmaal gesetteld waren, werden er activiteiten met ze gedaan, zoals spelletjes doen – kennis maken met nieuwe spelletjes – pannenkoeken bakken, creatieve activiteiten, fietslessen en uiteindelijk zijn er ook taallessen gegeven door taalvrijwilligers. We zijn dankbaar dat we zoveel voor ze hebben kunnen betekenen. De taallessen zijn nu afgesloten, omdat de jongens vanaf 10 januari naar school zijn gegaan… we blijven wel spelletjes en creatieve activiteiten doen en gaan kijken of de jongens begeleid kunnen worden met huiswerk. (Nieuwe) vrijwilligers zijn dus nog steeds welkom!

Word je enthousiast voor deze activiteiten en wil je ook meedoen als vrijwilliger bij deze jongeren? Geef je dan op bij Rianne Weij door een mail te sturen naar info@presentnunspeet.nl of te bellen/appen naar 06-40765566.