Geen binnen- en buitenprojecten Samen Kerst

15 december 2020

Naar aanleiding van de aankondiging van premier Rutte afgelopen maandag, dat Nederland in een lockdown gaat, hebben we als organisatie van Samen Kerst besproken wat dit voor ons betekent. Letterlijke woorden van Rutte waren “Voor nu: hoe minder contacten hoe beter. We moeten er nu alles aan doen”.

Helaas moeten we u daarom meedelen dat de binnen- en buitenprojecten NIET doorgaan op zaterdag 19 december a.s. Voor wat betreft het lichtjes project hebben we besloten dit in aangepaste vorm wel door te laten gaan; er worden GEEN lichtjes uitgedeeld op straat, WEL worden er lichtjes bezorgd, maar uitsluitend volgens nog nader te bepalen instructies. Nogmaals spijt het ons zeer dat we dit besluit hebben moeten nemen. Als organisatie willen we op geen enkele wijze het risico lopen bij te dragen aan de verspreiding van het virus, zeker niet in relatie tot de kwetsbare personen waar we de projecten uitvoeren.

Wel willen we alle vrijwilligers die zich voor deze projecten hebben opgegeven, vragen zich beschikbaar te houden voor het uitvoeren van de projecten in de toekomst, (bijvoorbeeld door Samen Kerst naar Pasen te verplaatsen, hierover wordt later een besluit een genomen). Ondanks alle beperkingen wensen we u fijne, gezonde en gezegende feestdagen toe en hopen we in 2021 opnieuw een beroep op u te mogen doen.

Stichting Present Oldebroek en Samen Kerst Wezep en Hattemerbroek