OldebroekCoronahulp

Hulpvraag aanmelden            Ik wil helpen

Juist nu is het belangrijk dat we er in Oldebroek voor elkaar zijn. Oudere en kwetsbare mensen hebben het zwaar in deze coronacrisis. Er zijn mensen die vanwege ziekte de deur niet uit mogen. Maar ook mensen die extra werken in de zorg, in supermarkten en bij de hulpdiensten, kunnen misschien wel extra hulp gebruiken zodat zij door kunnen gaan met hun belangrijke werk.

Nationale en lokale initiatieven

Er zijn landelijk en lokaal verschillende initiatieven waarin vraag en aanbod bijeen gebracht worden. U kunt daarbij denken aan Nietalleen, het Leger des Heils, Rode Kruis, Facebook Hattemerbroek, Tienerhonk Oldebroek en NLvoorelkaar. Maar ook in de buurt wordt er heel veel voor elkaar gedaan.

Heeft u hulp nodig? Dan kende u deze initiatieven misschien al of misschien heeft u in eigen omgeving al hulp gevonden. Wilt u juist graag iets voor een ander doen? Dan kan dat wellicht ook in uw eigen netwerk of via bovenstaande organisaties.

Centraal meldpunt

In Oldebroek starten we nu met een centraal meldpunt. We noemen dit OldebroekCoronahulp. Dit centrale meldpunt fungeert als een vangnet en zorgt voor overzicht en duidelijkheid. Veiligheid van de hulpvrager en vrijwilliger is daarbij heel belangrijk. Daarnaast willen wij als hulpverlenende organisaties onze krachten bundelen zodat er voor iedereen in de gemeente Oldebroek die daar behoefte aan heeft hulp of ondersteuning beschikbaar is.

OldebroekCoronahulp

OldebroekCoronahulp is een initiatief van de samenwerkende informele vrijwilligersorganisaties uit de gemeente Oldebroek (PIO) en het Sociaal Team gemeente Oldebroek. Bij OldebroekCoronahulp kunt u terecht met uw hulpvraag. Maar ook met uw aanbod om te helpen! Bij hulpvragen kunt u denken aan iemand die uw boodschappen doet, uw hond uitlaat, medicijnen ophaalt, een luisterend oor is of er gewoon even voor u is wanneer dat nodig is.

Hoe werkt het centrale meldpunt van OldebroekCoronahulp?

• U kunt uw hulpvraag melden door hier te klikken of door bovenaan op de button te klikken of als u hulp wil bieden klik hier of bovenaan op de buttons. De coördinator van Present zal contact met u opnemen als er een passende hulpvraag/aanbod is.

Telefonisch kan ook door contact op te nemen met het Sociaal Team. Dat kan tijdens kantooruren via telefoonnummer 0525 –  63 83 33 of door te mailen naar sociaalteam@oldebroek.nl.