OldebroekHelptOekraïne

Hulpvraag aanmelden     Ik wil helpen

Naar de Facebookpagina OldebroekHelptOekraïne

Oekraïne huilt en Oldebroek is betrokken. Veel Oldebroekers willen iets doen. Het is mooi dat we er ook op dat vlak voor elkaar zijn in Oldebroek. Er zijn veel manieren om een steentje bij te dragen.

Nationale en lokale initiatieven

Er zijn landelijk en lokaal verschillende initiatieven waarin vraag en aanbod bijeen gebracht worden. Denk aan het Rode Kruis, TakeCare B&B, het Leger des Heils, en heel veel online groepen en pagina’s. En ook in onze buurt wordt er heel veel gedaan.

Mensen hebben vluchtelingen opgenomen in huis, kinderen halen lege flessen op, een concert van een koor of een speciale verkoopactie van een lokale winkel. Wilt u ook graag iets doen als vrijwilliger of via een actie? Kijk dan op deze site voor meer informatie.

Centraal meldpunt

De website OldebroekHelptOekraïne is het centrale meldpunt voor al uw vragen en voor uw aanbod. Zo zorgen we voor overzicht en duidelijkheid. En zo kunnen we als hulpverlenende organisaties onze krachten bundelen en dat doen wat er nodig is.

OldebroekHelptOekraïne

OldebroekhelptOekraïne is een initiatief van de samenwerkende informele vrijwilligersorganisaties uit de gemeente Oldebroek (PIO), de kerken verenigd in het Diaconaal Platform gemeente Oldebroek (DPGO) en het Sociaal Team gemeente Oldebroek. U kunt hier terecht met uw aanbod om te helpen maar ook met een vraag om ondersteuning. Het doel is met elkaar doen wat er nodig is om de vluchtelingen in Oldebroek een goede en veilige plaats te bieden.

Hoe werkt het centrale meldpunt van OldebroekHelptOekraïne?

U kunt als contactpersoon of gastgezin van Oekraïense vluchtelingen uw hulpvraag melden door hier te klikken of door bovenaan op de button. Wilt u hulp bieden? Klik hier of bovenaan op de button ‘Ik wil helpen’. De coördinator van Present Oldebroek zal contact met u opnemen als er een passende hulpvraag/aanbod is.