Over ons

Present Oldenzaal biedt, als “vrijwilligersmakelaar”, groepen mensen uit Oldenzaal de mogelijkheid om een zinvolle dag te beleven door zich onbetaald in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement. Anders gezegd, Present Oldenzaal zet zich in voor Noaberschap!

Bij stichting Present is de inzet van de groep het vertrekpunt: waar zijn jullie goed in, wanneer en wat vinden jullie leuk om te doen? Present zoekt daar vervolgens een geschikte hulpvraag bij, in samenwerking met een maatschappelijke organisatie.

Verschillende vrijwilligers hebben zich al ingezet via Stichting Present Oldenzaal. Hieronder staan een aantal voorbeeld projecten;

• Workshop Keramiek aan een damesgroep via Impuls;
  • Onkruid wieden en het opknappen van verschillende tuinen;
  • Opknappen van een balkon;
  • Paasversiering aanbrengen in verzorgingstehuizen;
  • Ontbijt klaarzetten en ontbijten met bewoners van een verzoringstehuis;
  • Kerst kado’s inpakken;
  • en nog veel meer…

Lijkt het je leuk om met een groep vrienden, collega’s, buren of sportteam een dag(deel) in te zetten voor een goed doel? Of wil je als school, sport- of bedrijf een dag(deel) zinvol aan de slag? Dan is vrijwilligerswerk via Present iets voor jou. Bedenk een leuke activiteit of project en meldt je aan via deze website.