Projecten

Wij zijn een organisatie die vrijwilligers koppelen aan mensen met een hulpvraag.
Dus mensen die iets te bieden hebben worden gelinkt aan mensen die daar enorm mee geholpen worden.
Dat is hetgeen wat we willen bereiken bij Stichting Present!

Lees hieronder meer over de soorten projecten en hoe je je kunt aanmelden!

Sociale projecten

Bij sociale projecten kun je denken aan activiteiten waar je gezellig koffie/thee gaat drinken met eenzame ouderen, een gezellige middag organiseren bij een zorginstelling voor mensen met een lichamelijk en/of geestelijke beperking of heerlijk de buitenlucht in en een wandeling maken met een cliënt. En kun je bijvoorbeeld lekker koken, hou je van sporten of vind je het leuk om creatieve dingen te doen etc. Alle kwaliteiten zijn welkom, iemand in Oldenzaal zal er erg mee geholpen zijn! 😊

Praktische projecten

Bij de praktische projecten gaan we even flink de handen uit de mouwen steken! Voorbeelden van praktische projecten zijn; helpen met een verhuizen, sauzen/verven bij iemand thuis, grote schoonmaak van een woning, tuinhuisje schilderen, opknappen van een tuin etc. Hiermee worden mensen geholpen die niet voldoende geld, netwerk of vanwege een slechte gezondheid een project niet zelf kunnen uitvoeren.

Aanmelden als vrijwilliger

Vrijwilligers die projecten hebben gedaan komen terug met hun verhalen/ervaring en steken daarmee andere groepen aan. Daarmee kan er binnen de Boeskoolstad een echte Noaberschap cultuur ontstaan waarbij het vanzelfsprekend wordt om elkaar een handje te helpen.

Ontdek hoeveel plezier en voldoening het geeft om een ander te helpen. Present Oldenzaal helpt jullie graag bij het vinden van een vrijwilligersproject die aansluit bij de talenten van de mensen die zich willen inzetten. Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om een kennismakingsgesprek te plannen.

Aanmelden

Ben je op zoek naar een zinvolle tijdsbesteding en help je anderen graag een handje verder?
Wij bieden de mogelijkheid om je in je eigen woonplaats in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of een sociaal isolement.

Je kunt je aanmelden als individu of als groep, bijvoorbeeld als vriendengroep, sportclub, carnavalsvereniging, kookclub, studentenvereniging etc.

Klik hier om je aan te melden voor Projecten als individu.
Klik hier om je aan te melden voor Projecten als groep.

Flex vrijwilligers

Wil jij regelmatig een klus doen? Dan kun je je aanmelden om onderdeel te worden van een Flex groep.
Je mag zelf aangeven hoe vaak je ingezet wil worden voor een project, bijvoorbeeld elke 2 weken, maandelijks of één keer per 3 maanden etc.

Klik hier om je aan te melden voor om je aan te melden als Flex vrijwilliger.