Hoe bedien je de moderne vrijwilliger?

We geloven dat veel mensen  zich best vrijwillig willen inzetten voor de ander en voor de samenleving. Maar willen is niet altijd kunnen of doen. Niet iedereen die wil komt in actie. Want lang niet iedereen die wel iets wil doen heeft ook regelmatig tijd. Lang niet iedereen weet of ze wel iets te bieden hebben …  of wie in hun directe omgeving hulp nodig heeft. Veel goede voornemens belanden daardoor snel in de koelkast. Een groot potentieel aan maatschappelijke kracht via vrijwilligers gaat daardoor verloren.

Terwijl aan de andere kant  een groeiende groep in Nederland zeker wel hulp kan gebruiken. Zo voelt ruim een miljoen Nederlanders zich eenzaam en neemt  de langdurige armoede toe.  Ook krijgen betaalde hulpverleners het steeds drukker mede dankzij de vergrijzing. Vaak bepaalt  je sociale netwerk of je wel of niet kan blijven meedoen. Daardoor vallen veel mensen buiten de boot.

Er is een brug, een verbindende schakel nodig. Present wil die schakel zijn. Present bewijst al 15 jaar dat deze brugfunctie haar op het lijf geschreven is.
Present kent de lokale hulpverleners, Present kent de lokale sociale problemen maar nog meer…. kent Present  de moderne vrijwilliger.