Zet je in via Present

Jong Present

Ben je jong en wil je concrete hulp bieden? De handen uit je mouwen steken en ondertussen meer leren over anderen? Jezelf ook nog leren kennen en je cv een boost geven? Dat kan allemaal via ons. Jong Present is het maatschappelijke diensttijd programma van Present.

Overal in Nederland

Met Jong Present bieden wij een op maat gemaakt traject van minimaal 80 uur waarin jij aan de slag gaat, binnen stichting Present, met doelen waar jij aan wilt werken. Persoonlijke groei, behulpzaamheid en energie staan bij ons centraal. Bekijk via jongpresent.nl alle locaties en vacatures. Door mee te doen aan Jong Present geef je anderen concrete hulp en verbreed je je eigen horizon. Zo ontdek je wat je nog kunt ontwikkelen. Ook goed voor je cv. Kortom: waardevol voor jezelf èn voor de ander.

Ontdekken in een veilige setting

Als Jong Presenter doe je veel ervaring op. Zo ontdek je goed wat bij je past. Terwijl je nergens aan vast zit en het niks kost. Sterker: soms is een (vrijwilligers)vergoeding mogelijk. Een mooie kans! Je ontwikkelt jezelf bijvoorbeeld als sociaal ondernemer, projectleider, programmamanager of werkvoorbereider. Present begeleidt jou daarin intensief. Zo ontdek je, in een veilige setting, je talenten en valkuilen.

Speciaal voor jou

Dus, ben je op zoek naar werk, een bijbaan, traineeship of vrijwilligerswerk? Volg je een opleiding of juist niet? Wil je jezelf ontwikkelen of juist iets toevoegen aan de maatschappij? Dan biedt Present jou deze unieke kans!

Het traineeship is op maat, inclusief eventuele cursussen. Zo bouw je in korte tijd aan waardevolle werkervaring.

Met Jong Present daag je jezelf uit op het gebied van:
  • Projectmanagement
  • Armoedebestrijding
  • Maatschappelijke hulp

Wat past bij jou?

Hoe dit traject start? Samen kijken we of en hoe Jong Present bij je past. We hebben graag persoonlijk contact. Na een vrijblijvende intake kijken we wat goed aansluit op jouw wensen, skills en interesses. Daarna bepaal je samen met je eigen Presentcoach je verantwoordelijkheden, de afwisseling in taken en je persoonlijke leerdoelen. Kundige en ervaren coaches helpen je om echt verschil te maken voor kwetsbare mensen. Je investeert in jezelf en in de samenleving. Je komt daarbij in unieke situaties en ontmoet de meest bijzondere en inspirerende mensen.

Uitgebreid netwerk

Stichting Present bouwde in ruim 15 jaar een uitgebreid netwerk in zorg en welzijn, zowel lokaal als landelijk. Van dakloze tot eenzame ouderen, van tienermoeders tot kinderen met een beperking, van pleeggezin tot dementerende ouderen of pas aangekomen vluchtelingen. Je komt ze via ons tegen. Dat is pas netwerken…

Plus op je cv

Door deelname aan Jong Present (MDT) ontdek je jouw mogelijkheden op de arbeidsmarkt. Je leert bijvoorbeeld werken in teamverband. En wat er komt kijken bij complexe hulptrajecten. Daarnaast krijg je een breder beeld van de samenleving en thema’s als armoede en eenzaamheid. Kortom een mooie kans op verrijkende werkervaring. Maar zeker ook een grote plus voor jouw toekomstige werkgever.

Maatschappelijk Dienst Tijd (MDT)

Jong Present is de Maatschappelijk Dienst Tijd (MDT) van Present. Present is één van de officiële MDT-partners die deze unieke ervaring mogelijk maakt.

Meer weten?

Je bent flexibel in hoeveel en wanneer je werkt, in overleg met jouw coördinator. We vragen wel dat je je minimaal 80 uur inzet, verdeeld over 3-6 maanden. Wil je meer weten over de MDT die Present aanbiedt via ‘Jong Present’?