“Lichtpuntjes”

Doe mee met onze actie: “Lichtpuntjes”.

Het doel van dit project is om de feestmaand een warme periode te laten zijn voor zoveel mogelijk medemensen. Want dat is namelijk nog niet zo vanzelfsprekend. Zeker in deze coronatijd hebben veel mensen het moeilijk.

Wie komt er in aanmerking voor het ontvangen van lichtpuntjes?

In de eerste plaats natuurlijk degenen de nu door de corona heel geïsoleerd zijn. Ouderen, jongeren, kinderen, mensen met een kwetsbare gezondheid  en gezonden. Present wil juist klaar staan voor die mensen die weinig contacten hebben.

Lichtpuntjes zijn niet alleen voor mensen die het nu moeilijk hebben door corona. Denk bijvoorbeeld ook eens aan een oudere mevrouw die vaak alleen is, een jonge moeder die alleen voor het runnen van haar gezin staat, je buurman waar je nooit bezoek ziet, een weduwnaar die het eenzaam vindt na het overlijden van zijn vrouw, een jonge man die herstellende is van een burn-out, een jonge vluchteling, een dakloze en ga zo maar door…

Hoe gaat het in zijn werk?

Je doet mee als duo. Je kan dus meedoen met je moeder, je kind, vriend of collega of je buurman.

Als duo kies je een paar keer een moment om de ontmoeting/het contact aan te gaan met een begunstigde waaraan je wordt gekoppeld. Jullie gaan iemand/een gezin verrassen met een attentie; een symbool voor warmte, hoop, aandacht en gezelligheid, waarmee je hen een hart onder de riem steekt.

Je wordt door Stichting Present Parkstad gekoppeld aan een persoon of gezin die jullie steun goed kan gebruiken. Deze personen zijn bij Present aangedragen, o.a. via onze website en via erkende hulpinstanties.

Waar kun je aan denken bij zo’n attentie? Het gaat om een gebaar, niet om de hoeveelheid en zeker niet om geld. Tekeningen, een mooi gedicht, een kerstkaart, een zelfgemaakt lekkers, een bloemetje, een bezoekje (i.v.m. corona, alleen in overleg met de betrokkenen) een kerstpakket, een kerststukje, een taartje, gewoon een aardigheidje.

Iets kleins, wat u zelf ook fijn zou vinden om te krijgen.

Meer instructies ontvangen de duo’s  per e-mail.

Wanneer is het project?

“Lichtpuntjes” loopt van dinsdag 1 december  tot en met dinsdag 31 december. Vier weken heb je als duo dus de tijd om  een verschil te maken.

Aanmelden als duo
Aanmelden als duo kan tot en met dinsdag 24 november: De aanmelding is nu gesloten. Hebt je toch nog een vraag stel die dan per mail.

Aanmelden van een begunstigde
Ben je een hulpverlener bij een maatschappelijke instantie of stichting en ken je iemand of een gezin dat wel een lichtje kan gebruiken?
Je kunt een aanmelding doen voor het project “lichtpuntjes”, voor een begunstigde. Je kan alleen een ander opgeven, als die daar van weet en akkoord is met de aanmelding!

We hopen natuurlijk op voldoende vrijwilligers om een match te kunnen maken, maar we kunnen echter geen garantie afgeven. Uiteraard doen we er alles aan om aan alle aangemelde begunstigden een duo te kunnen koppelen.

Je kan iemand opgeven als begunstigde tot en met dinsdag 24 november. De aanmelding is nu gesloten. Heb je toch een vraag? Stel de dan per mail

Ben jij present voor een ander? Doe mee en breng een lichtje!