Present Parkstad in tijden van corona: speciale corona hulpvragen en de “gewone hulpvragen”

Vanwege het coronavirus hebben we te maken met verregaande maatregelen die een grote impact hebben op het dagelijks leven van ons allemaal, maar in het bijzonder op het leven van kwetsbare mensen.

Het zijn onwerkelijke en en voor veel mensen in Nederland zorgelijke tijden.

Present parkstad staat nog steeds open voor hulpvragen die direct met corona te maken hebben.

Gelukkig zien we veel mooie initiatieven ontstaan waarbij mensen omzien naar elkaar. Een boodschap doen voor mensen die ziek zijn of thuis moeten blijven, een luisterend (telefonisch) oor, aanbod om op kinderen te passen van mensen die wel naar hun werk moeten om de kost te verdienen. Prachtig om te zien!

Het Rode Kruis heeft een speciaal telefoonnummer in het leven geroepen voor mensen in thuisisolatie/quarantaine: 070-4455888 (voor een luisterend oor, advies of extra hulp). Ook is inmiddels de landelijke website #nietalleen gelanceerd, waarbij Present Parkstad ook is aangesloten.

Als vrijwilliger
Wil je weten hoe je kunt helpen als vrijwilliger en/of wil je je aanmelden voor de corona hulpvragen?  Lees meer

Als hulpverlener
Wil je weten als hulpverlener wat er kan en hoe je je cliënt kunt aanmelden voor de specifieke coronahulpvragen?   Lees meer

Sinds 1 juni willen we ook weer onze “normale projecten”opstarten.

Natuurlijk werken we dan volgens de richtlijnen van het RIVM

Wil je overleg over wat er nu wel en niet mogelijk is?

Stuur ons een mail: info@presentparkstad.nl

of bel met de coördinator: 06-81451295

Meteen een hulpvraag aanmelden op deze website kan ook!

Wil je je meteen aanmelden als vrijwilliger voor een “normaal project”?  Lees meer…

Voor deze zomer hebben we ook de actie zomerpakketten.

De zomer is een heerlijke tijd met vakanties, leuke uitjes naar de dierentuin of het pretpark, ijsjes eten met z’n allen, van de glijbaan in het zwembad en ga zo maar door.

De zomer kan heel lang duren als de mensen om je heen wèl op vakantie gaan en je ouders geen geld hebben om leuke dingen te doen.…..

Stichting Present Parkstad organiseert de zomerpakkettenactie om de zomer voor een aantal kinderen een beetje zonniger te maken.

De pakketten worden samengesteld door vrijwilligers en komen terecht bij gezinnen die in samenwerking met basisscholen gekozen zijn.

De inhoud van de pakketten
mensen kunnen zich als gezin, als een groep of individueel, aanmelden om een pakket te vullen. Daarnaast zijn er ook bedrijven die goederen willen sponsoren.

Als u meedoet, ontvangt u van Stichting Present Parkstad een tas waar al wat inzit, en die u verder vult.

Per pakket wordt gekeken naar wat wenselijk/mogelijk is voor de samenstellers en ontvangers: alles gaat in goede afstemming tussen de samenstellers, stichting Present en de mensen van de basisscholen. Wil je meedoen?