Terugblik Present Besturendag 28 november 2020

Met bijna 80 deelnemers konden we elkaar op 28 november digitaal toch ontmoeten voor de Present Besturendag!

Met twee bestuursleden van lokale stichtingen aan tafel werd er ingezoomd op wat de uitdagingen of kansen waren in coronatijd. Ook werden er filmpjes gedeeld over welke acties en samenwerkingen er daardoor tot stand gekomen zijn. D.m.v. breakoutrooms gingen bestuursleden online in kleinere groepjes uiteen om er verder met elkaar over door te praten.

Tijdens de Presentraad werd het jaarplan van Present Nederland gepresenteerd. De begroting is goedgekeurd.

Ook namen wij afscheid van Hans Dijkstra als penningmeester en werden de nieuwe bestuursleden Marije en Jan Willem voorgesteld! (tijd 1:08)

Tot slot hebben we gesproken over het samenwerken aan een krachtig Present. Hoe kunnen we met 75 stichtingen één beweging zijn? Na deze groei willen wij focus op waar wij voor staan en hoe we elkaar kunnen versterken. We willen een heldere focus op de formule en duidelijk krijgen welke rol er lokaal ligt en welke rol bij de landelijke stichting. Moniek Kars praatte ons bij over het traject ‘Wij zijn Present’ en bestuursleden konden stemmen op een casus via de Mentimeter.

Als we kijken dat dit onze eerste livestream ever was dan zijn we best blij met jullie positieve reacties in de evaluaties. Wij nemen jullie input mee in de voorbereidingen voor eventueel volgende digitale events. Dankzij jullie reacties en vragen in de chat werd het een interactieve ochtend en zijn we blij dat we jullie op deze manier toch konden ontmoeten!

Het verslag van de Presentraad en de deelnemerslijst kun je via het mailadres info@presentnederland.nl opvragen.

10.00 uur Welkom en opening
door directeur Pieter Cnossen en voorzitter Erik Dannenberg
10.10 uur Present in coronatijd
Tafelgesprek met lokale inbreng over uitdagingen en kansen voor Present ten tijde van corona
10.30 uur Present in coronatijd – uitwisseling in groep
In kleine groepjes wordt doorgesproken over hoe het gaat met Present in deze bijzondere tijd
en is er ruimte voor ontmoeting en uitwisseling.

10.50 Pauze
11.00 uur Presentraad 11.45 uur Samenwerken aan een krachtig Present
Landelijk en lokaal werken we samen aan een krachtig Present. Hoe doen we dat het meest optimaal?
Hoe kunnen we elkaar het beste versterken?
12.15 uur Einde