Meedoen als bedrijf

Groep Collega’s: “In 1 dag kan je echt iets voor een ander betekenen! Ook voor ons team was het waardevol om iets voor een ander te doen.”

Vrijwilligerswerk via Present: teambuilding en ‘maatschappelijk betrokken ondernemen’ in één. De Rabobank en Delta Makelaars gingen jullie al voor.
Present kan u helpen om impact te hebben in de lokale samenleving waar uw bedrijf is gevestigd. Deelname levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf. Collega’s werken met elkaar in een heel andere setting. Teambuilding op zijn best!

Maatschappelijk personeelsuitje of partnerschap

Maatschappelijk personeelsuitje

Bij Present bepaal je zelf wat voor project je wil doen, en ook wanneer. Op basis van uw kennis, kunde en wensen verzorgen wij een dag of dagdeel waarbij de complete organisatie voor onze rekening is. Hieronder zijn wat voorbeelden van bedrijven die u zijn voorgegaan:

• Delta Makelaars: bij een gezin een tuin opknappen die in slechte staat verkeerde
  • Bergamin Pensioenrecht: een uitje met ouderen verzorgen door lekker met hen te gaan wandelen
  • Rabobank en Maximacollega samen met Sport en Welzijn: een Sport- en spelmiddag met pannenkoekenfestijn voor vluchtelingen

Bekijk hier een filmpje over bedrijven

Partnerschap

Er zijn veel verschillende manier om te investeren in Present. Onze partners bieden we een pakket op maat. Met u zoeken we naar een partnerschap dat past bij u als organisatie, en die u én Ridderkerk iets oplevert. We kijken wat voor bedrijf of organisatie u bent, en we zoeken een bijdrage die daarbij past. Als u interesse heeft om een aandeel in Present te nemen, gaan we graag met u in overleg! Ook andersoortige inzet van mensen, middelen, media en massa bespreken we graag (vrijblijvend) met u. Wilt u meer weten over partner worden van Present Ridderkerk?

Ervaringen

“Het was een hele leuke maar ook mooie middag. Mevrouw was erg dankbaar voor het werk wat we in de tuin mochten doen. Hetgeen is ons meest geraakt heeft is het gebrek aan hulp en kracht van de bewoonster om uit eigen kracht uit een situatie te raken en dat er ook geen mensen in de omgeving zijn die haar daarin bij kunnen staan.”

“Heel positief. Met weinig moeite (middagje van je tijd) bezorg je een aantal mensen een fijne middag en kom je in contact met mensen die je anders nauwelijks ontmoet. Goed georganiseerd en voorbereid, duidelijke instructies. Veel betrokkenheid en verrast over de dankbaarheid en gezelligheid die je terug ontvangt.”

“In één dag kun je echt iets voor een ander betekenen! Daarna kun je het loslaten, want er zijn ook professionele hulpverleners in beeld. Mooie manier om aan vrijwilligerswerk te snuffelen. Als team was het ook waardevol om iets voor een ander te doen. En je leert elkaar van een andere kant kennen. Zo’n teamuitje is zeker niet minder leuk dan bijvoorbeeld een kookworkshop! Ik raad het iedereen aan.”