Benefiet diner

20-12-2019

Wat een prachtige avond was het op 18 december jl. tijdens het Benefietdiner van Present Ridderkerk!

We begonnen met een warm welkom en een drankje aan de bar bij Ross Lovell. Om 18:30 werd iedereen aan tafel genodigd en de prachtig aangeklede zaal zat al snel vol met 100 gasten.
Na een welkomstwoord van Bart Bahlman, voorzitter van Present, kwamen er al snel 4 jonge mannen die de bediening deze avond ondersteunden. Drie van hen deden dit voor hun maatschappelijke stage en één als vrijwilliger en we kunnen wel zeggen dat ze dit echt geweldig goed hebben gedaan.

Na het voorgerecht wat een plaatje op zich was, werden de gasten meegenomen in het werk van Present.
De vraag die als rode draad door de avond liep was: voor wie kan JIJ een LICHTPUNTJE zijn in het donker?
Daarna was het tijd voor een heerlijk hoofdgerecht met passende wijn geschonken.

Omdat we in de toekomst graag Present blijven in Ridderkerk en daar donaties voor nodig zijn is er een veiling gehouden met een opbrengst van…
Zestien verschillende items zijn er beschikbaar gesteld door diverse ondernemers en particulieren:
Een gesigneerd t- shirt van Feyenoord, weekendje BMW Cabrio, chocolade workshop, een epoxy kunstwerk en masterclass bij een kunstenaar, een make over in kerststijl voor kids, een olijfboom, kaarten voor verschillende voetbal wedstrijden, een magnum fles wijn, een personal training, een diner in sterrenrestaurant, een Present-project door bestuur, een ballonvaart, een overhemd op maat en een mobiele telefoon.

De sfeer was ontspannen en gezellig en er is een bedrag van:

TIENDUIZEND EURO

opgehaald door de zaal onder leiding van een veilingmeester. We zijn ontzettend blij want hiermee kunnen we in het nieuwe jaar weer veel betekenisvolle ontmoetingen organiseren!
Tot slot was er een smakelijk dessert en kopje koffie en ging iedereen huiswaarts met een ‘lichtpuntje’ als presentje voor de donkere dagen.

Nogmaals hartelijk dank aan alle gasten, donateurs, aan Ross Lovell die geweldig mee dachten en er voor hebben gezorgd dat we een top avond hebben gehad. En dank aan iedereen die voor goed beeld en geluid heeft gezorgd.