Informatie vrijwilliger – Kerstactie 2020

• * De inschrijving voor vrijwilligers is gesloten.
  • Wat ga je doen, als vrijwilliger tijdens onze kerstactie?

Je gaat tussen 11 en 31  december met een Presentje op bezoek bij een Rotterdammer die deze aandacht in de donkere decembermaand goed kan gebruiken. Iedereen kan zich aanmelden voor dit project. Het project gaat om de ontmoeting en aandacht. Hiermee stimuleren we het omzien naar elkaar, verminderen we eenzaamheid en vergroten we de onderlinge verbondenheid in de stad Rotterdam.

Voor wie maak jij een kerstpresentje?

De hulpverlener kan zijn of haar cliënt (en) aanmelden om een Presentje te ontvangen. Dit kan iedereen zijn die het financieel zwaar heeft, eenzaam is of wel een bemoediging kan gebruiken. Hier is meer informatie te vinden voor de hulpverlener.

Hoe werkt het?

• Je kunt je aanmelden voor onze kerstactie tot en met zondag 22 november 2020.
  • Je wordt zo snel mogelijk gekoppeld aan een ontvanger. Hierbij wordt je gekoppeld aan de ontvanger en de hulpverlener.
  • Nadat je gekoppeld ben neem je contact op met de hulpverlener om een afspraak te maken bij de ontvanger.
  • Op de afgesproken tijd ga je langs bij de ontvanger. Je maakt een gezellig praatje en overhandig het presentje. Het zal afhankelijk zijn van de coronamaatregelen of er bezoek in de woning is toegestaan. Anders is een praatje aan de deur ook heel belangrijk voor de ontvanger.

Tips Presentje:

• Nadat je gekoppeld bent aan de ontvanger van het Presentje, ontvang je informatie met eventuele tips. Wij vragen de hulpverlener waar de ontvanger behoefte aan heeft en zullen dit aan jou terugkoppelen. Zo kan het een Presentje op maat worden en krijg je handvatten voor het samenstellen.
  • Een leuk kaartje met mooie woorden erop is veel waard. De doelgroep die je bereikt is divers en komt uit verschillende culturen/religies . Zorg dat de kaartjes neutraal zijn.
  • Budget: je mag dit naar eigen vermogen invullen, wees creatief en vraag bijvoorbeeld aan vrienden en familie om te doneren voor de inhoud van het Presentje.

Heb je nog vragen? Neem contact op met Marit van den Brink via marit@presentrotterdam.nl.

Vul hieronder je gegevens in, dan nemen we graag contact met je op.

Algemene voorwaarden

o Het is als vrijwilliger niet toegestaan om de informatie die je ontvangt van ons over degene die jouw attenties gaat ontvangen, met anderen te delen. Na het project verwijder je deze informatie.

o Met je aanmelding ga je akkoord dat Stichting Present Rotterdam jouw gegevens vastlegt en dat wij deze gegevens (nu en in de toekomst) mogen gebruiken voor het Kerst project.

o Dit project kan uitgevoerd worden tijdens de coronatijd. Wij adviseren de RIVM maatregelen te volgen hierbij.