Vrijwilligerswerk op maat voor groepen

Samen voor Rotterdam

Eenmalige vrijwilligersactiviteiten

Wij kijken naar jullie wensen en behoeftes

Samen creëren we onvergetelijke ontmoetingen

Onze vrijwilligersactiviteiten

Praktische
klussen

Tijd om als groep samen de handen uit de mouwen te steken, bijv. door extra kleur aan te brengen in het leven van een kwetsbare Rotterdammer.

Aanvraag-2021

Sociaal
 tuinieren

Groene vingers én een groen hart? Laat de tuin van een mede-Rotterdammer bloeien die het zelf niet (meer) kan en maak onze stad samen nog groener.

beauty-day

Sociale
activiteiten

Faciliteer samen bijvoorbeeld een beauty day voor ouderen, een tuinfeest voor een gezinsopvang of een 3 gangen diner voor daklozen.

Leuke-fotogroep-met-Melissa-2

Jong
Present

Ben je tussen de 14 - 25 jaar jong, wil je positief bijdragen aan de samenleving en je CV een boost geven? Dan is ons Jong Present programma iets voor jou.

Wat doet Present Rotterdam

Samen maken we de stad mooier, groener en socialer

Als Present Rotterdam vinden we de ontmoeting tussen mensen minstens zo belangrijk als het klaren van een klus. Met onze activiteiten ontstaan nieuwe verbindingen tussen Rotterdammers en maken we de stad samen een beetje mooier, groener en socialer.

Je kunt bij ons terecht als je als groep een ochtend of middag vrijwilligerswerk wil doen in Rotterdam. Samen kijken we wat voor klus of activiteit het beste bij jullie past, en matchen we je aan een Rotterdammer met een hulpvraag.

Onze activiteiten vinden vaak plaats bij mensen thuis of in hun tuin. Het opknappen van een woning of het snoeien van een tuin maakt voor mensen die dat zelf niet kunnen een wereld van verschil. Maar ook een luisterend oor voor iemand met weinig aanspraak kan wonderen doen.

Door je in te zetten via Present Rotterdam maak je direct impact op iemands leven, ontstaan vaak onvergetelijke ontmoetingen en zorgen we samen voor de stad en voor elkaar.

Mogelijkheden ontdekken

Direct aanmelden

Met wie wil je samen aan de slag gaan?

Met mijn team of
collega's

Groei als team of organisatie nog dichter bij elkaar middels vrijwilligerswerk

Met mijn club/kerk/groep

Steek als club, vereniging of kerkgroep je handen uit de mouwen en ga samen als vrijwilligers aan de bak.

Met mijn
studentenvereniging

Vrijwilligerswerk? Dat doe je gewoon met je studentenvereniging, jaarclub of vriendengroep

Maak kennis met de flex groep. Samen met anderen help je mensen. Jouw hulp is heel welkom.

Hulp nodig voor jouw cliënt?

Als professional in zorg en welzijn kan je bij Present terecht voor inzet van vrijwilligers. Via Present bieden vrijwilligers hun hulp aan voor jouw cliënt(en). Zo pakken zij flinke projecten aan, waarbij ze in een dag een groot verschil maken.

“Onze tijd was goed besteed. We hebben letterlijk en figuurlijk ruimte in iemands leven mogen creëren.”

Wil je meer inspirerende verhalen lezen?

Volg ons op een manier die bij jou past. We zijn te volgen op sociale media en versturen regelmatig een email over de projecten die we doen.

Steun ons!

Met jouw financiële bijdrage organiseren we waardevolle ontmoetingen, waarbij we samen:

de beweging van omzien naar elkaar in Rotterdam versterken

de mensen in Rotterdam helpen

de mensen bereiken die de hulp echt nodig hebben (geen netwerk hebben, leven met een beperking of weinig financiële middelen hebben)

Onze sponsors