Informatie voor hulpverlening – Kerstactie

We roepen vrijwilligers op om tussen 11 en 31 december een bezoek te brengen met een klein Presentje bij een Rotterdammer die dit in de donkere decembermaand goed kan gebruiken. De hulpverlener kan iedereen van zijn cliënten aanmelden.

Het project draait om de ontmoeting en aandacht hebben voor elkaar. Hiermee stimuleren we het omzien naar elkaar, verminderen we eenzaamheid en vergroten we de onderlinge verbondenheid in de stad Rotterdam.

Is een bezoekje met een klein Presentje iets voor een cliënt die jij begeleidt? Lees dan hieronder goed door hoe het werkt en hoe je jouw cliënten aan kunt melden. Jouw cliënt moet het dus wel leuk vinden om bezoek te ontvangen.

Hoe werkt het?

• Vul vóór zondag 22 november 2020 het onderstaande formulier in. Doordat je geen herleidbare gegevens invult, is dit AVG-proof. We vragen je om het aanmeldformulier zo uitgebreid mogelijk in te vullen. Hoe meer informatie hoe geslaagder het project.
  • De vrijwilliger neemt rechtstreeks contact met je op om af te stemmen wanneer zij langs kunnen gaan. De vrijwilliger kan tussen 11 december en 31 december langs komen.  Wij zullen jouw gegevens aan de vrijwilliger geven met het verzoek contact met je op te nemen om een afspraak te maken voor het gezin.
  • Het Presentje wordt samengesteld door vrijwilliger zelf uit Rotterdam en omstreken
  • De waarde van het Presentje hangt af van het budget van de vrijwilligers
  • De inhoud? Wij zouden graag van jou horen waar jouw cliënt blij van wordt en wat zij nodig hebben!

Goed contact met jou is belangrijk
Ten overvloede: goed contact tussen jou en de vrijwilliger is van belang voor het slagen van deze actie. De vrijwilligers stellen hun privétijd en eigen geld beschikbaar voor jouw cliënt. Ook het contact tussen jouw cliënt en de samenstellers (bij het langs brengen) is echt een meerwaarde. Voor jouw cliënt kan het namelijk positief zijn te ervaren dat er mensen zijn die zomaar iets geven en voor de vrijwilligers kan het goed zijn om te ervaren wat er in Rotterdam speelt aan armoede. Hierdoor kijken ze mogelijk met andere ogen naar hun omgeving en worden ze gestimuleerd om zich (meer) in te zetten voor mensen die hiermee geholpen zijn.