Coronahulp

Via deze pagina vind je meer informatie over hoe jij je hulp kunt bieden in de stad Rotterdam nu we te maken hebben met het Coronavirus; Coronahulp dus. Corona treft iedereen. Of je nu ziek wordt of niet, de gevolgen ervan voelen we allemaal. Toch horen we ook weer dat juist de meest kwetsbare groep Rotterdammers ook nu weer hard getroffen worden. Een voedselbank die sluit, boodschappen die je moet laten bezorgen omdat je zelf ziek bent of je kinderen de hele dag in huis hebben…

Daarom roepen we iedereen op om naar elkaar om te kijken. Kijk in je buurt wat er nodig is, wie er een kwetsbare gezondheid heeft en waar je dus even een boodschap voor zou kunnen doen. Wij helpen jou graag om deze kwetsbare Rotterdammer te vinden en iets voor hem of haar te betekenen. Dat kan op allerlei manieren, we zoeken met elkaar nog naar hoe de hulp het beste eruit ziet. Hierbij nemen we de maatregelen van de overheid zeer serieus, en zal fysiek contact niet snel tot de mogelijkheden behoren.

Er is heel veel wat jij kunt doen!

1. Meld je aan als vrijwilliger voor het helpen van een kwetsbare Rotterdammer. Denk aan het doen van een boodschapje, telefonisch contact houden of het afhalen van medicijnen. Aanmelden kan hier.
  2. Ben je hulpverlener en heb je een cliënt die hulp nodig heeft in deze tijd? Laat ons dat dan snel weten! Vul je gegevens hier in, en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
  3. Bezorg een maaltijd (of meer) bij je stadsgenoten. Hoe dat in z’n werk gaat? Lees snel verder
  4. Schrijf een kaartje voor oudere of kwetsbare Rotterdammer. Denk aan ouderen in een zorginstelling, mensen met een beperking die geen bezoek meer mogen ontvangen of kinderen die extra aandacht nodig hebben en dat nu niet meer krijgen. Kijk hier aan wie jij een lieve groet kunt sturen.
  5. Wil jij een extra tas boodschappen bezorgen bij een gezin wat dit extra hard nodig heeft in deze tijd? Laat het ons dan hier weten, dan krijg je van ons verdere instructies en een adres.
  6. Wil jij de bloemenhandel een beetje spekken? Koop een bloemetje en bezorg het bij iemand die wel een opkikker kan gebruiken. Je kan hiervoor in je buurt rondkijken, maar je kan ook van ons een adres krijgen waar je het kunt brengen. Stuur ons gerust een berichtje via ons contactformulier!
  7. Stuur al je geniale ideeën aan ons op! We zoeken met elkaar naar een goede manier om hulp te bieden, dus horen we graag van je als je daar ideeën bij hebt!

We houden de ontwikkelingen rondom het Coronavirus uiteraard scherp in de gaten en passen deze pagina aan wanneer nodig.