Winteractie 2021/2022

De donkere dagen zijn weer in zicht! Voor veel mensen een tijd met veel gezelligheid en aandacht voor elkaar. Misschien kun je dit jaar weer met een bescheiden clubje een kerstdiner organiseren, of heb je een gezellige Sinterklaasavond op de planning staan.

Helaas vallen veel Rotterdammers buiten de boot, en zijn de wintermaanden confronterend, en worden ze met hun neus op de feiten worden gedrukt. Het is koud, ongezellig en eenzaam. Juist voor deze mensen willen wij er zijn en daarom organiseren wij de winteractie. Rotterdamse vrijwilligers die een bezoekje brengen aan stadgenoten die hier zo gelukkig van worden. Doe jij mee? Meld je dan aan als vrijwilliger en geef in de maanden december en januari een stukje van jezelf aan die ander.

Wat vragen we van je?
Je meldt je aan bij ons, en wij koppelen jou aan een Rotterdammer waar jij iets voor mag betekenen. Wij helpen je bij het tot stand brengen van de ontmoeting en met tips over hoe je dat zou kunnen doen. We vragen je om iets kleins mee te nemen, een klein gebaar van licht en liefde. Afgelopen jaar waren deze gebaren zeer divers; van een zelfgebakken taart tot een kerstpakket, van een feestelijke maaltijd tot een tas met boodschappen. Hierin mag je je eigen creativiteit volledig inzetten, en ook input vragen aan de hulpverlener die betrokken is bij de ontvanger. Het gaat in deze ontmoeting om betrokkenheid, een open hart en een ontmoeting van mens tot mens.

Hulpverleners
Vanuit het sociaal maatschappelijke veld krijgen wij Rotterdammers aangemeld die dit steuntje in de rug wel kunnen gebruiken. Ben jij zo’n hulpverlener en heb je cliënten die je graag opgeeft? Kom maar door! Laat hier je gegevens achter en we nemen contact met je op. Wij maken dan de koppelingen met de vrijwilliger en die neemt vervolgens contact met je op om het bezoek in te plannen en eventuele bijzonderheden door te nemen.

Nog even contact? Dat kan! Bel of app Susanna van der Vlies 06 – 15 47 62 98