Meedoen als gezin

Een zinvol uitje

Present heeft een speciale methode ontwikkeld voor gezinnen. Het biedt ouders een praktisch handvat om kinderen te laten ervaren wat het betekent om om te zien naar de naaste in eigen wijk of stad. Waarden als ‘geven’, ‘klaarstaan voor een ander’ en ‘verantwoordelijkheid nemen’ komen spelenderwijs aan bod. Gezinnen die deelnemen ervaren een Presentproject als een spannend en zinvol avontuur die hen als gezin dichter bij elkaar heeft gebracht!

Present organiseert en begeleidt

Van voorbereiding tot evaluatie worden jullie begeleid door een speciaal daarvoor getrainde Present medewerker. De keuze van een project vindt plaats na inventarisatie van de unieke talenten van jullie als gezin. Hierbij is uitgebreid aandacht voor de rol van de kinderen. Activiteiten worden zo uitgekozen dat ieder gezinslid kan deelnemen. Kijk eens bij Projecten in beeld wat jullie aanspreekt. Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren.

Geen kosten

Deelname aan een vrijwilligersproject is voor een gezin of familie in principe kosteloos. Eventueel verzoeken we jullie om een kleine bijdrage te doen voor bijvoorbeeld de inkoop van materialen.

Zin om mee te doen? Laat het ons weten.