‘Het was geweldig! We zijn heel blij en trots dat we dit met ons team hebben mogen doen.’

03-07-2019

Medewerkers van Facilicom werden in de maand juni uitgedaagd om zich in te zetten voor een ander. En dat hebben we geweten! Via Present kom je terecht bij diverse doelgroepen aan de rand van de samenleving. Bij ouderen met een verwilderde tuin, alleenstaande moeders met een kale woning, hongerige dak- en thuislozen, dementerende ouderen, zieke kinderen en verstandelijk beperkte ouderen. Vol overgave stortten meer dan 130 vrijwilligers zich op 19 projecten.

‘We stonden er niet bij stil dat deze groep niet gewend is aan een extraatje. De eerste vroeg nog voorzichtig of hij al iets mocht pakken. Binnen een mum van tijd was alles weg’, Daniëlle, High Tea bij dak- en thuislozen Leger des Heils.

‘Prachtig om te zien dat we eigenlijk alleen door er te zijn en aandacht te geven de ouderen een heel fijne middag hebben’, Esther, middag met ouderen Laurens Antonius.

En dit zijn nog maar een paar reacties na deelname aan projecten. Elke keer weer is het weer tof om te merken wat een project met vrijwilligers doet. Door er te zijn en je aandacht en energie of iets lekkers bij de koffie te delen maak je verbinding. Iedereen voelt zich dan gezien en gewaardeerd. En dat raakt. Zo simpel is het. Dank Facilicom voor jullie aandacht en gulheid! Rotterdam is weer een stukje warmer geworden.