Hulpkeuken010 – Een maaltijd voor een ander

16-04-2020

“Piet is 92 jaar oud, woont nog zelfstandig, zit al jaren in de bijstand en leeft van de voedselbank én van een paar maaltijden bij de Gaarkeuken. Helaas heeft de gaarkeuken als horeca de deuren moeten sluiten, en blijft Piet liever binnen. Hij eet nu 3 broodmaaltijden op een dag en ziet niemand meer.”

Dit is het verhaal van veel Rotterdammers. De gaarkeuken dicht, de buurtmaaltijden zijn afgelast en nu? Zelf koken of verse groenten kopen gaat niet.

Samen met Stichting Anders Rotterdam en de lokale horeca slaan wij de handen ineen. Restaurants die nu gesloten zijn, openen op 2 avonden in de week hun keuken om maaltijden te bereiden voor mensen zoals Piet. Vrijwilligers brengen deze maaltijden langs bij de kwetsbare Rotterdammers, zwaaien door het raam naar elkaar of maken een praatje.

In deze crisis vormen we zo met elkaar de hulpkeuken010, en jij bent daarbij nodig! Als bezorger van een aantal maaltijden, als horecaondernemer die mee wil doen en vooral ook als donateur. Lees meer op onze website en laat ons weten wat jij wilt doen! Wil je Present Rotterdam ondersteunen in haar werk hiervoor? Daar zijn wij enorm mee geholpen, doneren kan hier.