Nieuw kantoor!

16-12-2019

Daar staan we dan, als 6-koppig vrouwenteam in ons nieuwe kantoor. De muren zijn wit, er ligt vloerbedekking maar verder is het nog schrikbarend kaal en leeg. Waar beginnen we aan? Gelukkig zijn we er inmiddels op getraind om in dit soort situaties over te gaan op actie. Wat is er nodig? Welke kleuren willen we op de muur? Hoe richten we het kantoor in? Waar let je op qua akoestiek? Hoeveel kastruimte hebben we eigenlijk nodig? De vragen buitelen over elkaar heen, en we krijgen hulp van Luc Scholten van Sprank Interieur. Hij kijkt met ons mee en geeft advies, en het toffe idee om veel plantjes het kantoor in te halen. Goed voor de akoestiek, schone lucht en sfeervol.

Na een paar weken half kamperen, slepen met stoelen en kasten en heel veel hulp van jullie allemaal, is het eindelijk 8 november; de officiële opening van ons kantoor. Het blijft altijd spannend wie er dan komt kijken, maar wat werden we verrast! Zoveel mensen die de tijd en moeite namen om ons te komen feliciteren, te netwerken en nieuwe relaties aan te gaan. Wij konden trots onze plek laten zien en genoten enorm van alle aandacht.

De week erop zaten we tussen de plantjes en chocola (jullie kennen ons goed!) te genieten van onze nieuwe plek. We lieten nog eens de mensen passeren die ons afgelopen periode hebben ondersteund, en voelen ons enorm gesteund door alle mensen om ons heen. Dankjewel dus!!

Wat overheerst, is dankbaarheid. Daarbij willen we een aantal partners specifiek noemen: HelloPrint waar we tot begin dit jaar een plekje hadden om te werken, Buurtbistrot Laurensius waar we een half jaar lang op de maandag mochten werken (inclusief koekjes, koffie en soms zelfs taart, aanrader!), Wijkteam Hillesluis die ons hielp aan een tijdelijke kantoorruimte, Luc Scholten van Sprank Interieur die ons kwam helpen met inrichten, het Hout- en Meubileringscollege die hielp met het maken van onze bedrijfskleding en een grote vergadertafel schenkt, al onze vrienden en familie die sjouwden met bureaus, stoelen en kasten, onze flex-vrijwilligers die meubilair in elkaar gezet hebben, alle mensen die ons via een bezoekje, kaartje, plantje of mailtje gefeliciteerd hebben… We waren enorm verrast!

Een dergelijk netwerk is onbetaalbaar, en daarmee denken we meteen aan de mensen waar we iedere dag weer de verhalen van horen. Kwetsbare Rotterdammers die het zelf niet redden en afhankelijk zijn van hulp van onbekende vrijwilligers. Wat zijn deze mensen toch dapper dat ze volslagen vreemden in hun huis en leven binnenlaten! Ook vanuit ons nieuwe kantoor werken we met nog meer passie voor het tegengaan van armoede en ongelijkheid, samen met jullie!

Welkom om nog een kijkje te komen nemen én natuurlijk welkom om in het nieuwe jaar aan de slag te gaan voor stadsgenoten in de knel!