Zet je in via Present

met jouw talenten

Helpen als groep

Ben je met meerdere mensen? Wil je samen iets doen via Present Rotterdam? Dat kan. Ontdek hoeveel plezier en voldoening het geeft om samen met je vrienden, familie, buurt, kerk of voetbalteam een ander te ontmoeten en te helpen. Stel een ander centraal en leer elkaar op een nieuwe manier kennen.

Present helpt graag bij het vinden van een eenmalig vrijwilligersproject. Jullie kennis en kunde koppelen we aan mensen die het nodig hebben. Kortom, een project dat betekenis heeft voor een ander en tegelijk goed bij jullie past.

Eerst wat meer weten?

Sociaal project of praktische project? Neem een kijkje op op deze pagina's.

Jouw talent niet via maar voor Present

Om de ontmoetingen via Present te realiseren hebben we mensen in de organisatie nodig. Ben je een organisatie talent? Vind je het leuk iets met social media te doen? Of ben je echt een mensen-mens? Word ook onderdeel van de Present beweging.

We zijn op zoek naar jou:
  • fotograaf
  • vormgever
  • relatiebeheerder
  • administratief medewerker
  • projectbegeleider
  • fondsenwerver
  • bestuurslid
  • groepenbegeleider

Helpen als individu

Zoek je een zinvolle tijdsbesteding en ben je alleen? Help je graag anderen een handje? Present biedt je meerdere mogelijkheden.

Deelname flexgroep

De Flexgroep is een groep van individuen die enkele uurtjes per maand samen een vrijwilligersproject uitvoeren. Helpen wanneer jij kunt en wilt, en echt een wereld van verschil maken voor een stadsgenoot.

Wij delen de hulpvraag en jij geeft aan of je kunt en wanneer. Past het even niet in je agenda? Geen probleem, de volgende keer misschien wel weer. We koppelen je altijd aan een andere vrijwilliger zodat je niet alleen op pad gaat. De meeste hulpvragen die wij delen zijn de praktisch van aard. Er is een grote behoefte in Rotterdam aan mensen die kunnen helpen. Denk aan de alleenstaande moeder die uit de opvang komt en moet verhuizen met haar kinderen. Wie helpt er even om lampen op te hangen of het kinderbed in elkaar te zetten? Het is fijn als je handig bent, maar met logisch nadenken en met hulp van elkaar kom je meestal ook een heel eind. Het gaat om gewone huis-tuin- en keuken klussen. Het is vooral belangrijk dat je het leuk vindt en dat je graag een ander helpt. De ingewikkelde dingen laten we over aan professionals.

Vrijwilliger Projectcoördinator

Draag je graag je steentje bij aan een betere stad? Hou je ervan om in contact te zijn met allerlei verschillende mensen? Wil je graag je enthousiasme en sociale skills inzetten en ontwikkelen? Heb je overzicht en ben je een echt verbinder? Dan hebben wij precies de vrijwilligersfunctie die bij jou past!

Wij zoeken een sociaal persoon die een project (deels) voorbereidt voor een groep vrijwilligers.

Je hebt contact met hulpverleners, kwetsbare Rotterdammers achter de voordeur, enthousiaste vrijwilligers en het gezellige team van Present.

Wil jij je inzetten?

Herken je jouw talent in een van de bovenstaande voorbeelden? Fijn! Neem vooral contact met ons op. Maar ook als je iets anders te bieden hebt, schroom niet en bel ons. Wie weet kun jij iets moois betekenen in Rotterdam.