Geef een Decemberpakket cadeau voor mensen op armoedegrens

24-10-2019

Hoe meld ik me aan om een Decemberpakket voor iemand te verzorgen?

Na de hartverwarmende reacties van voorgaande jaren organiseert Present Smallingerland opnieuw het Decemberpakket voor mensen rondom de armoedegrens.  Het gaat om een pakket met non-food artikelen zoals bijvoorbeeld wasmiddel, tandpasta, afwasblokjes en luiers en artikelen voor persoonlijke hygiëne. We doen dit, zoals gebruikelijk, in samenwerking met hulpverleners zodat je ook weet wat er nodig is.

Je kunt het pakket met je gezin, een groep vrienden/collega’s/kerkleden of alleen samenstellen. We hebben aan de hulpverleners doorgegeven dat een pakket een waarde heeft van tussen de € 25,- en de € 50,-. Natuurlijk ben je vrij om er een gezellig pakket van te maken door de doos te versieren of e.e.a. leuk in te pakken.

Wil je ook een pakket voor iemand verzorgen en/of meer informatie? Klik dan op deze link: Ik/wij verzorgen een Decemberpakket

Ondersteun de Decemberactie met uw gift

Dankzij de bereidheid van de groepen om een Decemberpakket samen te stellen, krijgen 40 huishoudens die leven op de armoedegrens, wat meer financiële ruimte in de dure decembermaand. Present werkt veel met vrijwilligers, maar maakt ook kosten om deze actie succesvol uit te voeren.

U kunt uw eenmalige gift aanmelden via deze link: Decemberactiegift

anbiSteun daarom dit project door een eenmalige gift over te maken naar Present Smallingerland. Elk bedrag is welkom. Uw bijdrage is aftrekbaar voor de Belasting

ALVAST BEDANKT!

Aanmelden voor hulpverleners

We doen deze actie, zoals gebruikelijk, in samenwerking met hulpverleners. Onder hulpverleners verstaan wij (semi) professionele medewerkers die de situatie van de hulpvrager(s) goed kunnen beoordelen, zoals hulpverleners van het gebiedsteam, medewerkers van de thuiszorg, diakenen en medewerkers van het WMO-loket. Dit betekent dat mensen zich niet zelf kunnen aanmelden, maar wel aan hun hulpverlener kunnen vragen of zij hun willen aanmelden.

Aanmelden kan tot en met maandag 11 november via deze link: aanmelden Decemberpakket voor hulpverleners Hier staan ook alle voorwaarden vermeld.