Vacature coördinator (16 uur/0,44 fte)

Ben jij de coördinator voor Present Smallingerland?

Present Smallingerland is 10 jaar geleden opgericht om een brug te slaan tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Mensen die maatschappelijke impact willen creëren door vrijwillig hun tijd te besteden aan mensen die het nodig hebben doordat ze te maken hebben met armoede, een fysieke beperking en/of sociaal isolement.

Present wil een beweging op gang brengen in Smallingerland waarbij steeds meer mensen het vanzelfsprekend vinden om naar elkaar om te zien.

Wil jij meewerken aan die missie om als organisatie de brug te slaan tussen hulpaanbod en hulpvraag? Solliciteer dan op de functie van coördinator bij Present Smallingerland!

Als coördinator heb je twee belangrijke hoofdtaken: je bent vrijwilligerscoördinator en je bent deels verantwoordelijk voor de projecten die Present Smallingerland organiseert (rond de 165 projecten per jaar). Je onderhoudt daartoe goede relaties met de diverse zorg & welzijnsorganisaties, gemeentelijke organisaties, maatschappelijke organisaties, kerken en bedrijven in Smallingerland. Je weet de wensen van vrijwilligersgroepen te vertalen in succesvolle vrijwilligerservaringen. Je houdt daarin het overzicht en de regie en kunt snel schakelen tussen de vele actoren die deelnemen aan de Present-projecten.

We zoeken naar een coördinator die:

• energie krijgt van het werven en begeleiden van vrijwilligers (vast en flexibel)
  • mensen weet te enthousiasmeren om “present” te zijn
  • de visie van Present weet uit te dragen en breder in Smallingerland bekend te maken
  • flexibel is en werkzaamheden goed kan prioriteren en delegeren
  • zelfstandig en daarnaast ook doelgericht en planmatig werkt
  • bewust is van eigen kwaliteiten en open staat voor feedback en coaching
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid heeft in Nederlands en bij voorkeur de Friese taal beheerst
  • woont in – of in de directe omgeving van – Smallingerland
  • positief staat tegenover een sociaal-christelijke organisatie

We bieden:

• een leuk team waar vrijwillige en betaalde krachten samen werken
  • voldoende kansen om jezelf verder te ontwikkelen als maatschappelijk betrokken professional
  • een mooie en gezellige werkplek in ons kantoor aan De Lange West 126, 9201 CH Drachten (Gebouw Van der Heide)
  • een marktconform salaris (schaal 8, Cao Zorg & Welzijn)
  • een jaarcontract met goede secundaire voorwaarden

Meer informatie?

Heb jij interesse om als coördinator bij Present Smallingerland aan de slag te gaan? Stuur je CV en motivatie naar de voorzitter van het bestuur, Ale Groen, a.groen@presentsmallingerland.nl of neem contact op met Ale Groen via 06-22 20 95 18.

De vacature staat open tot en met zaterdag 9 februari 2019. De gesprekken zullen, na selectie van de brieven, plaatsvinden op donderdag 14 en/of vrijdag 15 februari 2019. Kom je voor een gesprek in aanmerking dan word je dinsdag 12 februari telefonisch uitgenodigd voor een gesprek. Vermeld daarom je nul-zes nummer.